| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Okul Öncesi Dönemde Fen ve Doğa Etkinlikleri | CGP 119 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için fen ve doğa etkinliklerinin önemini kavratma, fen ve doğa öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve materyallerini tanıtma, uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmaktır |
| Dersin İçeriği | Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin ilkeleri, hedefleri, yararları, okul öncesi programlarındaki yeri. Fen ve doğa etkinlik ve materyalleri hazırlama ve uygulama |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa eğitiminin yeri ve önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Fen deneylerine yönelik öğretimsel içeriği hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Erken çocukluk dönemindeki çocuklarına yönelik fen eğitimi yöntemlerine göre sunum yapar | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Çevre ve doğa eğitiminin önemini açıklar | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Fen kavramlarına yönelik öğretimsel içeriği hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 6 | Erken çocukluk dönemindeki çocuklarına yönelik fen öğretim materyali geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 7 | Temel fen kavramlarına yönelik hazırladığı materyalleri sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önemi | |
| 2 | Fenle ilgili kavramların oluşumu | |
| 3 | Fen eğitiminde kullanılacak temel bilimsel işlem alanları ve işlem alanlarına yönelik etkinlik örnekleri | |
| 4 | Okul öncesi programlarında kullanılan fen eğitimi yöntemleri | |
| 5 | Fen eğitiminde öğretmenin rolü | |
| 6 | Çevre ve doğa eğitimi | |
| 7 | Okul öncesi programlarında fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önemi | |
| 8 | Okul öncesi dönmede fen eğitiminde kullanılan etkinlikler: müzik, oyun, dil, fen ve doğa, hikaye, kavram haritası, görsel sanat eğitimi | |
| 9 | Okul öncesinde kazandırılabilecek temel fen kavramları | |
| 10 | Ara sınav | |
| 11 | Temel fen kavramlarını kullanarak etkinlikler hazırlama | |
| 12 | Temel fen kavramlarını kullanarak etkinlikler hazırlama | |
| 13 | Hazırlanan etkinliklerin sunulması ve geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi | |
| 14 | Hazırlanan etkinliklerin sunulması ve geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi. Dersin genel değerlendirilmesi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Akman B (Editör) (2010). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık Kandır A, Can M, Tuncer Y (2010) Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Arnas Y (2005) Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Kitabevi Alisinanoğlu F, Özbey S, Kahveci G (2011) Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Maya Akademi Tahta F (2010). Erken Çocuklukta Fen Eğitimi ve Eğlenceli Deneyler. Ankara: Eğiten Kitap Yayınları Kandır A, Orçan M (2010) Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Özdaş A (Editör) (2004) Okul Öncesinde Fen ve Matematik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa eğitiminin yeri ve önemini açıklar | ||||||||||||||
| 2 | Fen deneylerine yönelik öğretimsel içeriği hazırlar | ||||||||||||||
| 3 | Erken çocukluk dönemindeki çocuklarına yönelik fen eğitimi yöntemlerine göre sunum yapar | ||||||||||||||
| 4 | Çevre ve doğa eğitiminin önemini açıklar | ||||||||||||||
| 5 | Fen kavramlarına yönelik öğretimsel içeriği hazırlar | ||||||||||||||
| 6 | Erken çocukluk dönemindeki çocuklarına yönelik fen öğretim materyali geliştirir. | ||||||||||||||
| 7 | Temel fen kavramlarına yönelik hazırladığı materyalleri sunar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||