Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar I | CGP 102 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Fiziksel engelli çocuklarının nasıl eğitilmesi gerektiği, bu eğitimde dikkat edilmesi gereken noktalar ile fiziksel engelli çocuklar ile ilgili temel bilgileri öğrenmesi, Üstün zekalı çocukların eğitiminin temel anlamda nasıl olması gerektiği, bu tür çocuklarda karşılaşılan problemlerin neler olduğunu öğretmek ve Zihinsel engelli çocuklarını gelişimi ile eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar ve bu tür eğitimlerde yapılması gerekenleri öğretmek amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Fiziksel engelin tanımı, Görsel ve gösteri sanatlarında yetenek,Psikomotor yetenek,Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukların eğitim ihtiyacı,Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklara sunulan eğitim hizmetleri, ,Zihinsel engelliler için fiziksel çevre, eğitim ortamı ve çevre uyaranlarının düzenlenmesi,Zihinsel engelli çocukların eğitiminin önemi,Zihinsel engelli çocukların gereksinimlerini tanıyabilme,Zihinsel engellilere sağlık ve temizlik ilkelerine uygun olarak öz bakım becerileri kazandırmaya yönelik çalışmalar, Zihinsel engellilerin koordinasyon becerilerini geliştirecek yöntemler,Zihinsel engellilerin koordinasyon becerilerini geliştirecek yöntemler,Çocuğun gelişimini takip etme ve gelişimle ilgili kayıt tutabilme becerisi kazandırmaya yönelik çalışmalar, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel engelin tanımını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Bedensel engeli önleme ile Bedensel engeli önlemede erken tanının önemini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Fiziksel engelliler için fiziksel çevre, eğitim ortamı ve çevre uyaranlarının düzenlenmesini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
4 | Fiziksel engellilere sağlık ve temizlik ilkelerine uygun olarak öz bakım becerileri kazandırmaya yönelik çalışmaları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
5 | Fiziksel engellilerin becerilerini arttıracak materyal ve oyuncak hazırlamasını öğrenir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | Ödev, |
6 | Üstün nitelikli çocukların özelliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
7 | Yaratıcı yada üretici düşünce yeteneği öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
8 | Liderlik yeteneği ve Görsel ve gösteri sanatlarında yetenekkeri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
9 | Psikomotor yetenekleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
10 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukların eğitim ihtiyacını, sunulan eğitim hizmetlerini, çocuklarda bulunabilecek olumsuz nitelikleri ve çocukların | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
11 | Zihinsel engelli çocukların özellikleri ve gereksinimlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
12 | Zihinsel engelli çocukların gereksinimlerini tanıyabilmeyi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
13 | Zihinsel engellilere sağlık ve temizlik ilkelerine uygun olarak öz bakım becerileri kazandırmaya yönelik çalışmaları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
14 | Zihinsel engellilerle iletişim kurma becerisi kazandırmaya yönelik çalışmaları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiziksel engelin tanımı, Bedensel engelli çocuklarda görülen belirtiler, Bedensel engeli önleme, Bedensel engeli önlemede erken tanının önemi | [1] Sayfa:9-35 |
2 | Bedensel engelin nedenleri, Fiziksel engelliler için fiziksel çevre, eğitim ortamı ve çevre uyaranlarının düzenlenmesi, Fiziksel engelli çocukların eğitiminin önemi ile Fiziksel engelli çocukların gereksinimlerini tanıyabilme | [1] Sayfa:35-54 |
3 | Fiziksel engellilere sağlık ve temizlik ilkelerine uygun olarak öz bakım becerileri kazandırmaya yönelik çalışmalar, Fiziksel engellilerle iletişim kurma becerisi kazandırmaya yönelik çalışmalar | [1] Sayfa:54-71 |
4 | Fiziksel engellilerin becerilerini arttıracak materyal ve oyuncak hazırlama, Fiziksel engellilerin zihinsel gelişim becerilerini arttıracak materyal ve oyuncak hazırlama, Fiziksel engellilerin koordinasyon becerilerini geliştirecek yöntemler | [1] Sayfa:71-79 |
5 | Üstün nitelikli çocukların özellikleri, Üstün yetenekli çocukların özellikleri, Genel zihinsel yetenek ve Özel akademik yetenek | [2] Sayfa:11-42 |
6 | Yaratıcı yada üretici düşünce yeteneği, Liderlik yeteneği ve Görsel ve gösteri sanatlarında yetenek, Psikomotor yetenek | [2] Sayfa:42-67 |
7 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukların eğitim ihtiyacı, sunulan eğitim hizmetleri | [2] Sayfa:67-84 |
8 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklarda bulunabilecek olumsuz nitelikler ve Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukların eğitimlerinden sorumlu kişilerde bulunması gereken nitelikler | [2] Sayfa:84-101 |
9 | Zihinsel engellilik kavramı ve birden fazla engeli olanların tanımı, gereksinimleri, erken tanı ve engelleme | [3] Sayfa:11-37 |
10 | YIL İÇİ SINAV | |
11 | Zihinsel engelliler için fiziksel çevre, eğitim ortamı ve çevre uyaranlarının düzenlenmesi, Zihinsel engelli çocukların eğitiminin önemi, Zihinsel engelli çocukların gereksinimlerini tanıyabilme | [3] Sayfa:37-51 |
12 | Zihinsel engellilere sağlık ve temizlik ilkelerine uygun olarak öz bakım becerileri | [3] Sayfa:51-78 |
13 | Zihinsel engellilerin zihinsel gelişim becerilerini arttıracak materyal ve oyuncak hazırlama, Zihinsel engellilerin koordinasyon becerilerini geliştirecek yöntemler | [3] Sayfa:78-87 |
14 | Çocuğun gelişimini takip etme ve gelişimle ilgili kayıt tutabilme becerisi kazandırmaya yönelik çalışmalar | [3] Sayfa:87-97 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar "Özel Eğitime Giriş"(1997)Mehmet Özyürek, Yahya Özsoy,Karatepe Yayınları,Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | X | |||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | X | |||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | X | |||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | X | |||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | X | |||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | X | |||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | X | |||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | X | |||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 60 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |