| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | CGP 109 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye öğretme teknikleriyle çocukların öğrenme süreçlerini |
| Dersin İçeriği | Gelişim ve Öğrenme, Öğrenme Kuramları, Çocuklarda Öğretme Süreçleri, |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesini kavrar | Anlatım, | |
| 2 | Öğrenme tekniklerini amacına uygun olarak kullanımayı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Etkili öğretim yöntemlerinin uygulanmasını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 5 | Etkili öğretim yöntemlerini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmayı açıklar. | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Gelişim ilgili temel kavramlar | |
| 3 | Öğrenme VE Öğretim | |
| 4 | Davranışçı ve çağrışım öğrenme kuramları | |
| 5 | Bilişsel- davranışçı Öğrenme kuramları | |
| 6 | Bilişsel Öğrenme kuramları | |
| 7 | Nöro fizyolojik Öğrenme kuramları | |
| 8 | Çocuklarda öğretme süreçleri | |
| 9 | Çocuklarda öğretme süreçleri | |
| 10 | Yıl içi Sınavı | |
| 11 | Çocuklarda Öğretme Süreçleri | |
| 12 | Etkili Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri | |
| 13 | Etkili Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri | |
| 14 | Etkili öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamak |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Açıkgöz, Kamile Ün (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | X | |||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | X | |||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | X | |||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | X | |||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | X | |||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | X | |||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | X | |||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesini kavrar | ||||||||||||||
| 2 | Öğrenme tekniklerini amacına uygun olarak kullanımayı açıklar. | ||||||||||||||
| 3 | Etkili öğretim yöntemlerinin uygulanmasını kavrar. | ||||||||||||||
| 4 | Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesini açıklar. | ||||||||||||||
| 5 | Etkili öğretim yöntemlerini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmayı açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 95 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||