Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme CGP 107 1 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, okul öncesi dönemde materyal kullanmanın önemi, hazırlama ilkeleri ve çeşitleri hakkında bilgi vererek eğitsel materyaller hazırlamaktır.

Dersin İçeriği

Araç-gereçlerin ve materyallerin eğitimdeki yeri, Eğitim-öğretim araç-gereçlerinin seçimi, planlama ve hazırlama ilkeleri, Görsel, işitsel ve elektronik araç ve materyalleri tanıtmak ve etkili kullanımı, bütün gelişim alanlarına katkı sağlayacak eğitsel araç ve materyaller hazırlama, 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okul öncesi dönemde araç-gereç ve materyal kullanmanın önemini kavrar. Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
2 Araç-Gereç ve Materyali seçimini etkileyen faktörleri öğrenir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Araç-Gereç ve Materyal hazırlama ilkelerini öğrenir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Görsel-İşitsel ve Elektronik Araç-Gereç ve Materyalleri tanır Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Görsel-İşitsel ve Elektronik Araç-Gereç ve Materyalleri tanır Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
6 Okul Öncesİ Eğitimine yöneklik eğitsel amaçlı araç-gereç ve materyaller hazırlar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
7 Okul Öncesİ Eğitimine yöneklik eğitsel amaçlı araç-gereç ve materyaller hazırlar Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav,
8 Okul Öncesi Eğitime Yönelik Duyu Materyallerinin önemini kavrar ve duyu materyalleri hazırlar Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav,
9 Okul Öncesi Eğitime Yönelik Duyu Materyallerinin önemini kavrar ve duyu materyalleri hazırlar Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav,
10 Okul Öncesi Eğitime Yönelik Hikaye Anlatımında Kullanılabilecek Materyallerinin önemini kavrar ve hilkaye anlatımında kullanılabilecek materyalleri hazırlar Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav,
11 Okul Öncesi Eğitime Yönelik Hikaye Anlatımında Kullanılabilecek Materyallerinin önemini kavrar ve hilkaye anlatımında kullanılabilecek materyalleri hazırlar Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav,
12 Okul Öncesi Eğitime Yönelik Duyu Materyallerinin önemini kavrar ve duyu materyalleri hazırlar Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav,
13 Okul Öncesi Eğitime Yönelik Duyu Materyallerinin önemini kavrar ve duyu materyalleri hazırlar Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav,
14 Hazırladıkları araç-gereç ve materyalleri sunar Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve önemi
2 Materyal ve araç kavramları ve farklarının örneklerle açıklanması
3 Derslerde materyal ve araç-gereç kullanmanın önemi
4 Materyal ve araç seçimini etkileyen faktörler
5 Materyal ve araç hazırlama ilkeleri
6 Materyal ve araç-gereç çeşitleri ve sınıflandırılması
7 Görsel Materyaller ve Araçlar
8 Görsel-İşitsel Materyaller ve Araçlar
9 Görsel-İşitsel-Elektronik Materyaller ve Araçlar
10 Ara sınav
11 Okul Öncesi Eğitimine Uygun Materyaller ve Araçlar Hazırlama
12 Okul Öncesi Eğitimine Uygun Materyaller ve Araçlar Hazırlama
13 Okul Öncesi Eğitimine Uygun Materyaller ve Araçlar Hazırlama
14 Okul Öncesi Eğitimine Uygun Materyaller ve Araçlar Hazırlama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Avcı, Neslihan. Okul Öncesinde Materyal Geliştirme . Ankara: Hedef Yayınları , 2017 

[2] Aynal Öztürk, Şafak. Okul Öncesi Eğitimde Materyal Tasarımı. Ankara: Eğiten Kitap, 2015

[3] Danacı Özözden, Miray. Eğitimde Araç-Gereç Geliştirme. Ankara: Eğiten Kitap, 2015

[4] Kelleci, Derya. Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme. Ankara : Vize Yayınları , 2011

 


 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek X
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek X
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak X
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak X
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. X
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak X
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak X
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. X
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. X
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. X
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. X
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 15
2. Ödev 15
3. Ödev 10
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4