Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi I CGP 101 1 3 + 1 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER
Dersi Verenler Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı Bu dersle çocuk gelişimi programına başlayan öğrencilerin mesleki okul öncesi dönemle ilgili temel kavramları öğrenmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Gelişimle ilgili temel kavramlar, Gelişimin ilkeleri, Gelişime etki eden etmenler, Gelişime etki eden biyolojik, çevresel vesosyolojik etmenler, Fiziksel gelişim ve Fiziksel gelişime etki eden sosyolojik etmenler, Psiko-motor gelişim ve Psiko-motor gelişime etki eden etmenler,Zihinsel gelişim ve Zihinsel gelişime etki eden etmenler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gelişimle ilgili temel kavramları öğrenir. Anlatım,
2 Gelişimin ilkelerini öğrenir. Anlatım,
3 Gelişime etki eden etmenler ileGelişime etki eden biyolojik, çevresel vesosyolojik etmenleri öğrenir. Anlatım,
4 Fiziksel gelişim ve Fiziksel gelişime etki eden sosyolojik etmenleri Anlatım, Soru-Cevap,
5 Psiko-motor gelişim ve Psiko-motor gelişime etki eden etmenleri öğrenir. Soru-Cevap, Anlatım,
6 Zihinsel gelişim ve Zihinsel gelişime etki eden etmenleri öğrenir. Alıştırma ve Uygulama, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gelişimle ilgili temel kavramlar, Gelişim ilkeleri [1] Sayfa:4-11
2 Gelişim psikolojisi kuramları [1] Sayfa:11-25
3 Yaşa göre gelişim ödevleri (görevleri), Gelişim psikolojisinde araştırma desenleri [1] Sayfa:25-33
4 Doğum öncesi gelişim- 1(Anne karnında gelişim)- Erken yaş hamilelik bebeğin gelişimi, Kafein, Sigara tüketimi bebeğin gelişimine etkisi. Gelişimi etkileyen çevresel ve psikolojik faktörler [1] Sayfa:33-47
5 Doğum öncesi gelişim -2 (Anne karnında gelişim)- Gelişime etki eden psikolojik etmenler [1] Sayfa:47-61
6 Bebeklik Dönemi (0 -2 yaş) fiziksel gelişim, fiziksel gelişimi etkileyen etmenler, gelişiminin desteklenmesi [1] Sayfa:61-70
7 Normal gelişim göstermeyen çocuklar gelişim özellikleri (DNA- Gen- Kromozon sorunları) [1] Sayfa:70-81
8 Erken Çocukluk Dönemi fiziksel gelişim, fiziksel gelişimi etkileyen etmenler, gelişiminin desteklenmesi
9 Ara sınav- Vize [1] Sayfa:81-96
10 İlkokul çağı ve ergenlik çağı fiziksel gelişim. Çocukların fiziksel/ psikomotor gelişiminin ev ortamında desteklenmesi için etkinlikler [2] Sayfa:55-78
11 Bilişsel Gelişim / Zihinsel gelişim 1 [2] Sayfa:78-90
12 Bilişsel Gelişim / Zihinsel gelişim 2 (Bilişsel gelişim Kuramı) [2] Sayfa:90-101
13 Bilişsel Gelişim / Zihinsel gelişim 3 (Bilişsel gelişim için etkinlikler) [2] Sayfa:101-115
14 Zihinsel gelişime etki eden etmenler, Babanın İlgisinin çocuk gelişimi üzerine etkisi [2] Sayfa:115-128
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1]Okul Öncesi Çocuğun Gelişimi ve Eğitimi(2007)Erdal Budak ve Ahmet Akbaş,Pozitif Yayn. İstanbul
[2]Çocuğun Gelişiminde Okul Öncesi Eğitim (2001)Fahrettin TOS,Kariyer Yayınları İstanbul
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5