Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Anne Çocuk Sağlığı ve Beslenmesi CGP 103 1 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü HEMŞİRE NAİME TAYMAZ
Dersi Verenler HEMŞİRE NAİME TAYMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı Anne çocuk sağlığı ve beslenmesi ile ilgili temel bilgilerin öğrencilere kavratılmasıdır

Dersin İçeriği

Beslenmenin tanımı, beslenmenin önemi, besin öğeleri, besinler, besinlerin hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları, yemek planları, hamile ve süt veren kadının beslenmesi, kötü beslenmenin zararları, hamilelikte enerji ve besin öğeleri ihtiyacı, süt verenin beslenmesi, çocuklarda beslenme yetersizliği sorunları, çocuk için uygun besinler, 0-6 yaş çocuğunun beslenmesi, okul dönemi ve ergenlikte beslenme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anne-çocuk sağlığının tanımı, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu Anlatım, Sınav,
2 Hamileliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Hamilelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri Besin öğeleri, besinleri öğrenir. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 0-6 yaş çocuklarının fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi B Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
5 Beslenmenin tanımı ve beslenmenin önemini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
6 çocukluk dönemlerine göre beslenmenin önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Anne-çocuk sağlığının tanımı, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu
2 Hamileliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi, Hamilelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri
3 0-6 yaş çocuklarının fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi ,0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları
4 Besinlerin Hazırlanmasında sağlık ve temizlik kuralları
5 Beslenmenin tanımı, önemi
6 Besin öğeleri: Proteinler, mineraller,Vitaminler
7 Besin öğeleri: Karbonhidratlar, yağlar
8 Gebelikte beslenme
9 Emziklilikte beslenmesi
10 YIL İÇİ SINAV
11 Süt çocuğu belenmesi
12 1-6 yaş çocuğunun beslenmesi
13 Okul dönemi beslenmesi
14 Ergenlikte beslenme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Anne ve Çocuk Beslenmesi (2007) Nevin Şanlıer, Melek Yaman, Saime Küçükkömürler, Mine Arlı, Pegem A Yayıncılık , İstanbul
(2) Anne ve Çocuk Beslenmesi (2012) Nurşen Osmanoğlu, Vize Yayıncılık, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek X
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek X
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak X
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. X
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak X
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak X
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. X
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. X
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. X
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 15
Toplam 15
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4