| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocukluk Döneminde Müzik | CGP 105 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Çocuk gelişimde müziğin önemi, etkileri, sınırlılıklar ve faydaları hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisi,Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemi, Müzik etkinlikleri ve örnekleri, Müzik etkinliklerini planlama, Müzik ve eğitim ilişkisi, Müzik türlerini örnekleriyle öğrenme ve sunma. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisini öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemini öğrenir. | Tartışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, |
| 3 | Müzik etkinliği türleri ve Müzik ve eğitim ilişkisini öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Çocuğun eğitiminde müziğin kullanımını öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, Proje / Tasarım, |
| 5 | Çocukta işitme duyusu gelişimini öğrenir. | Anlatım, | Sınav, |
| 6 | İşitme duyusu gelişimine uygun olarak dinletilecek müzikleri öğrenir. | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 7 | Müzik yolu ile ifade gelişimini öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
| 8 | Müzik eğitimi yoluyla çocukta hedeflenen davranışların geliştirilmesini öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 9 | Müzik faaliyetlerine aktif katılmanın sağlanması ve Repertuar çalışmalarını öğrenir. | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisi | |
| 2 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemi | |
| 3 | Müzik etkinliği türlerini öğrenme | |
| 4 | Ses ayırt etme, ses dinleme, ses üretme etkinlikleri ve örnekleri | |
| 5 | Nefes Açma çalışmaları ve örnekleri | |
| 6 | Ritim Çalışmaları ve örnekleri | |
| 7 | Şarkı Öğretimi çalışmaları ve öğretimi | |
| 8 | Müzikli dramatizasyon, yaratıcı dans etkinlikleri ve örnekleri | |
| 9 | Müzik dinleme etkinlikleri ve örnekleri | |
| 10 | Yarıyıl içi sınavı | |
| 11 | Tekerleme, Ninni, Türk Okul Şarkıları ve Türkü gibi müzik türlerini açıklama ve örnekler verme | |
| 12 | Müzik planları hazırlama | |
| 13 | Müzik planlarını sunma | |
| 14 | Müzik planlarını sunma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1]Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi)(2007)Ayperi Dikici Sığırtmaç KARE YAYINLARI,İstanbul [3]İlköğretim Okulları İçin Yeni Müzik Programına Uygun Etkinliklerle Müzik Öğretimi Müzkli Bulmaca ve Oyunlar (2011). Nilgün SAZAK, Eğiten Kitap. Ankara
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | X | |||||
| 4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | X | |||||
| 6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
| 8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | X | |||||
| 9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
| 10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
| 11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
| 12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | X | |||||
| 13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
| 14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisini öğrenir. | ||||||||||||||
| 2 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemini öğrenir. | ||||||||||||||
| 3 | Müzik etkinliği türleri ve Müzik ve eğitim ilişkisini öğrenir. | ||||||||||||||
| 4 | Çocuğun eğitiminde müziğin kullanımını öğrenir. | ||||||||||||||
| 5 | Çocukta işitme duyusu gelişimini öğrenir. | ||||||||||||||
| 6 | İşitme duyusu gelişimine uygun olarak dinletilecek müzikleri öğrenir. | ||||||||||||||
| 7 | Müzik yolu ile ifade gelişimini öğrenir. | ||||||||||||||
| 8 | Müzik eğitimi yoluyla çocukta hedeflenen davranışların geliştirilmesini öğrenir. | ||||||||||||||
| 9 | Müzik faaliyetlerine aktif katılmanın sağlanması ve Repertuar çalışmalarını öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||