| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Anatomisi | IAY 111 | 1 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. YILDIZ YENER |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. YILDIZ YENER, Öğr.Gör.Dr. EBRU MİHRİBAN GÜVEN, Öğr.Gör.Dr. ENES KARA, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | İnsan anatomik yapısı ile birlikte vücut sistemlerinin işleyişlerinin kavratılması |
| Dersin İçeriği | İnsan Anatomisine Giriş; Hareket Sistemi; Kas Sistemi; Sinir Sistemi; Duyu Organları; Endokrin Sistem; Dolaşım Sistemi; Solunum Sistemi; Sindirim Sistemi; Üriner Sistem; Genital Sistem. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan Anatomisine Giriş | Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Hareket sistemi | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 3 | Kas sistemi | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 4 | Sinir sistemi | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 5 | Duyu organları | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 6 | Dolaşım sistemi | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 7 | Solunum sistemi | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 8 | Sindirim sistemi | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 9 | Üriner sistem | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 10 | Genital sistem | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan Anatomisine Giriş | |
| 2 | Hareket sistemi (İskelet sistemi) | |
| 3 | Hareket sistemi (Eklemler) | |
| 4 | Kas sistemi | |
| 5 | Sinir sistemi | |
| 6 | Duyu Organları | |
| 7 | Endokrin sistem | |
| 8 | Dolaşım sistemi | |
| 9 | Solunum sistemi | |
| 10 | ara sınav | |
| 11 | Sindirim sistemi | |
| 12 | Üriner sistem | |
| 13 | Genital sistem | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 4 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 6 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
| 10 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. | ||||||
| 11 | Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak. | X | |||||
| 12 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak. | X | |||||
| 13 | Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 14 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak. | ||||||
| 15 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan Anatomisine Giriş | |||||||||||||||
| 2 | Hareket sistemi | |||||||||||||||
| 3 | Kas sistemi | |||||||||||||||
| 4 | Sinir sistemi | |||||||||||||||
| 5 | Duyu organları | |||||||||||||||
| 6 | Dolaşım sistemi | |||||||||||||||
| 7 | Solunum sistemi | |||||||||||||||
| 8 | Sindirim sistemi | |||||||||||||||
| 9 | Üriner sistem | |||||||||||||||
| 10 | Genital sistem |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 3. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 24 | 2 | 48 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||