| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Resüsitasyon | İAY 109 | 2 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU |
| Dersi Verenler | NURAY ASLAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Ön tanımlı sistem tanımlaması, ileri standart yaşam standardı ile ilgili bilgi ve tanımlamaları tanımlayabilir. |
| Dersin İçeriği |
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel ve ileri yaşam desteği protokollerini uygulayabilecektir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Kardiyak arrest durumunda havayolu yönetimini uygulayabilecektir. | Tartışma, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 3 | Bifazik ve monofazik defibrilasyon akış şemasını uygulayabilecektir. | Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
| 4 | Merkezle görüşerek eksternal kardiyak pace uygulayabilecektir | Anlatım, | Sınav, |
| 5 | Pulse oksimetre değerlendirme ve kan gazı değerlendirme yapabilecektir. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Sınav, |
| 6 | Kardiyak arrest öncesi ve sonrası hasta yakınlarının bilgilendirebilecektir | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Sınav, |
| 7 | Ekipin bir üyesi olacak ve ekip liderliği yapabilecektir. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İleri Yaşam desteği Bakış açısı | |
| 2 | Resüsitasyonda İnsan Faktörü, ve Kalite | |
| 3 | Durumu Kötüleşen Hastanın Tanınması ve Kardiyorespiratuar arrestin Önlenmesi | |
| 4 | Akut Koroner Sendromlar | |
| 5 | Hastanede Resüsitasyon | |
| 6 | İleri Yaşam Desteği Algoritması | |
| 7 | Havayolunun Açık Tutulması ve Ventilasyon, Kardiyak Monitörizasyon | |
| 8 | Elektrokardiyografi ve Ritim Tanınması | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Defibrilasyon, Kardiyak Pacemaker Uygulaması | |
| 11 | Periarrest Ritimler, Özel Durumlarda Kardiyak Arrest | |
| 12 | Hastane Öncesinde Kardiyak Arrest | |
| 13 | Kan Gazı Analizi ve Nabız Oksimetresi | |
| 14 | Resüsitasyon Sonrası Bakım |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 4 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 6 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak. | ||||||
| 8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
| 10 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. | ||||||
| 11 | Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak. | ||||||
| 12 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak. | X | |||||
| 13 | Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 14 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 15 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel ve ileri yaşam desteği protokollerini uygulayabilecektir. | |||||||||||||||
| 2 | Kardiyak arrest durumunda havayolu yönetimini uygulayabilecektir. | |||||||||||||||
| 3 | Bifazik ve monofazik defibrilasyon akış şemasını uygulayabilecektir. | |||||||||||||||
| 4 | Merkezle görüşerek eksternal kardiyak pace uygulayabilecektir | |||||||||||||||
| 5 | Pulse oksimetre değerlendirme ve kan gazı değerlendirme yapabilecektir. | |||||||||||||||
| 6 | Kardiyak arrest öncesi ve sonrası hasta yakınlarının bilgilendirebilecektir | |||||||||||||||
| 7 | Ekipin bir üyesi olacak ve ekip liderliği yapabilecektir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||