| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar | EYT 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yönetimde çağdaş yaklaşımların önemini kavrayabilme ve yönetimde çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilme. |
| Dersin İçeriği | Yönetim ve eğitim yönetimi, yönetimde teknoloji kullanımı, yönetim bilgi sistemleri(ilsis), toplam kalite yönetimi, Avrupa birliği ve Türk eğitim sistemi, kriz yönetimi ve eğitim örgütleri, değişim yönetimi, stratejik yönetim ve planlama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim ve Eğitim Yönetimi kavramlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Yönetimde Teknoloji Kullanımının nasıl olduğunu söyleme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Yönetim Bilgi Sistemleri(İLSİS) ve Toplam Kalite Yönetimini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Öğrenen örgütler ile eğitim örgütlerini ilişkilendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Stratejik Yönetim ve Planlama, Değişim Yönetimini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 6 | Küreselleşmenin eğitime etkilerini değerlendirebilme | Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yönetim ve Eğitim Yönetimine Giriş | |
| 2 | Yönetim ve Eğitim Yönetimi | |
| 3 | Yönetimde Teknoloji Kullanımı | |
| 4 | Yönetim Bilgi Sistemleri(İLSİS) | |
| 5 | Yönetim Bilgi Sistemleri(İLSİS) | |
| 6 | Toplam Kalite Yönetimi | |
| 7 | Toplam Kalite Yönetimi | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Avrupa Birliği ve Türk Eğitim Sistemi | |
| 10 | Avrupa Birliği ve Türk Eğitim Sistemi | |
| 11 | Kriz Yönetimi ve Eğitim Örgütleri | |
| 12 | Değişim Yönetimi | |
| 13 | Stratejik Yönetim ve Planlama | |
| 14 | Stratejik Yönetim ve Planlama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Elma,Cevat-Demir, Kamile(2003). Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık. Doğan, Elife(2002). Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. Ankara: Academyplus Yayınevi. Gülcan, Murat Gürkan(2005). AB ve Eğitim Süreci. Ankara:Anı Yayıncılık. Helvacı, Akif(2005). Eğitim örgütlerinde Değişim Yönetimi.Ankara:Nobel Yayıncılık. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
| 2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
| 3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
| 4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
| 5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
| 6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
| 7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
| 9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| 10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
| 11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
| 12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| 13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | ||||||
| 14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | ||||||
| 15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim ve Eğitim Yönetimi kavramlarını açıklar | |||||||||||||||
| 2 | Yönetimde Teknoloji Kullanımının nasıl olduğunu söyleme | |||||||||||||||
| 3 | Yönetim Bilgi Sistemleri(İLSİS) ve Toplam Kalite Yönetimini yorumlar | |||||||||||||||
| 4 | Öğrenen örgütler ile eğitim örgütlerini ilişkilendirebilme | |||||||||||||||
| 5 | Stratejik Yönetim ve Planlama, Değişim Yönetimini yorumlar | |||||||||||||||
| 6 | Küreselleşmenin eğitime etkilerini değerlendirebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 188 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||