Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Felsefeye Giriş | DAO 209 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Felsefi düşüncenin özelliklerini, temel felsefe disiplinleri bağlamında anahtar kavram ve temel sorunları analiz yeteneği kazandırarak kavratmak. |
Dersin İçeriği | Felsefenin tanımı, felsefi düşüncenin özellikleri. Bilgi Felsefesi, Varlık Felsefesi, Siyaset Felsefesi, Ahlak Felsefesi, Sanat Felsefesi, Din Felsefesi, Eğitim Felsefesinin konuları, temel kavramları ve problemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Felsefi düşüncenin temel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Felsefenin temel disiplinlerini ilgi alanları üzerinden sınıflar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Temel felsefe disiplinlerinin anahtar kavramlarını tanımlar ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Temel felsefe disiplinlerinde ele alınan ana problemleri, bu problemlerin kaynağını göstererek açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Farklı felsefi yaklaşımları mukayese eder ve bu farklılıkların kaynağını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Felsefenin tanımı: Farklı felsefe tanımları, eleştirel bir düşünce olarak felsefe. Felsefi düşüncenin yapısal özellikleri. | [1], [2], [3] numaralı kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
2 | Temel felsefe disiplinleri. | [1], [2], [3] numaralı kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
3 | Bilgi Felsefesi: Bilginin tanımı, bilgiye ulaşmanın yolları, bilgi türleri, bilgi kuramı. | [1], [2], [3] numaralı kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
4 | Bilginin imkanı, bilginin doğruluğu, bilginin kaynağı. | [1], [2], [3] numaralı kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
5 | Bilim Felsefesi: Bilimin tanımı, bilimlerin temel sınıflandırması, bilimsel bilginin oluşum süreçleri. | [1], [2], [3] numaralı kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
6 | Felsefenin konusu olarak bilim, analitik ve sentetik önerme, doğrulanabilirlik ve yanlışlaşabilirlik ölçütleri, anlama ve açıklama kavramları, bilim ve etik. | [1], [2], [3] numaralı kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
7 | Felsefenin konusu olarak bilim, analitik ve sentetik önerme, doğrulanabilirlik ve yanlışlaşabilirlik ölçütleri, anlama ve açıklama kavramları, bilim ve etik. | [1], [2], [3] numaralı kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
8 | Varlık Felsefesi: Varlık kavramı, varlık türleri, varlığa bilimsel ve felsefi bakış arasındaki farklar, varlığın niteliği, metafizik, varlık ve değişim, varlık ve amaçlılık. | [1], [2], [3] numaralı kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
9 | Ahlak Felsefesi: Ahlakın tanımı, ahlak ve etik, erdem, özgürlük, ahlaki eylemin unsurları, ahlaki değerlerin oluşumu, ahlak ve evrensellik, bazı uygulamalı etik problemleri. | [1], [2], [3] numaralı kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
10 | Sanat Felsefesi: Estetiğin bölümleri ve temel kavramları, sanat felsefesi, sanat kuramları, sanatta güzellik problemi, sanatta güzel ve iyi. | [1], [2], [3] numaralı kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
11 | Siyaset Felsefesi: Siyaset felsefesinin konusu ve temel kavramları, iktidarın kaynağı, birey ve devlet, ideal düzen sorunu ve siyaset ütopyaları. | [1],[2],[3] numaralı kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
12 | Din Felsefesi: Din Felsefesinin konusu, Din Felsefesi ve Teoloji, Din Felsefesinin temel kavramları, problemleri, Din-Felsefe-İnsan ilişkileri, din-akıl ilişkisi, tanrının varlığına dair felsefi yaklaşımlar. | [1], [2], [3] numaralı kaynaklardan ilgili bölüm okunacak. |
13 | Eğitim Felsefesi: Eğitim Felsefesi ve Eğitim Bilimleri, Eğitim Felsefesinin diğer felsefe dalları arasındaki ilişkiler, Eğitim Felsefesine yönelik klasik yaklaşımlar. | [2] numaralı kaynaktan ilgili bölüm okunacak. |
14 | Eğitim Felsefesinin temel kavram ve problemleri; Eğitim, Ahlak ve Din ilişkileri, çağdaş eğitim kuramları | [2] numaralı kaynaktan ilgili bölüm okunacak. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Cevizci, Ahmet, Felsefeye Giriş, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2010 |
Ders Kaynakları | [2] Arslan, Ahmet, Felsefeye Giriş, Vadi Yayınları, Ankara 1994 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Felsefi düşüncenin temel özelliklerini açıklar. | ||||||||||||
2 | Felsefenin temel disiplinlerini ilgi alanları üzerinden sınıflar. | ||||||||||||
3 | Temel felsefe disiplinlerinin anahtar kavramlarını tanımlar ve analiz eder. | ||||||||||||
4 | Temel felsefe disiplinlerinde ele alınan ana problemleri, bu problemlerin kaynağını göstererek açıklar. | ||||||||||||
5 | Farklı felsefi yaklaşımları mukayese eder ve bu farklılıkların kaynağını açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |