Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikroekonomide Ekonometrik Uygulamalar | EKO 576 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SAYIN SAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SAYIN SAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin istatistik ve ekonometri temel bilgilerinin mikroekonomi teorisi çerçevesinde pekiştirilmesi ve uygulama yapılması |
Dersin İçeriği | En Küçük Kareler Yöntemi (OLS) ile analizler yapılması, Ağırlıklandırılmış Regresyon (WLS) , İki Aşamalı Regresyon(2SLS) tahminleri, Enstrüman Değişken (IV) tahminleri, Panel Veri analizi: Sabit Etkiler (Fixed Effects) ve Rassal Etkiler (Random Effects) Modelleri, Sınırlı Bağımlı Değişken Analizi (Limited Dependent Variable), Poisson Regresyon Tahmini, İkili Regresyon Modeli, Çoklu Regresyon Modeli, Sıralı Regresyon modeli tahminleri. Bu yöntemlerin Hanehalkı Bütçe veri seti, Hanehalkı İşgücü veri seti, Hanehalkı Memnuniyet veri setleri üzerinden Emek Ekonomisi, Eğitim ekonomisi, Sağlık Ekonomisi özelinde uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistik paketleri yardımıyla mikro verilerin analiz edilmesi | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Modellerin tahmin edilmesi ve sonuçların yorumlanması | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Mikroiktisadi değişkenlerin yer aldığı regresyon modellerinde ampirik uygulamalar | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Mikroiktisat teorisi ile uyumlu hipotezlerin kurgulanması ve test edilmesi | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Mikroiktisat bilgileri | |
2 | Temel istatistik ve ekonometri bilgileri | |
3 | En Küçük Kareler Yöntemi (OLS) ve özellikleri | |
4 | OLS yöntemi ile işgücü piyasası ve sağlık ekonomisi alanında uygulamalar | |
5 | Ağırlıklandırılmış Regresyon (WLS) ve İki Aşamalı En Küçük Kareler (2SLS) yöntemleri | |
6 | WLS ve 2SLS yöntemlerinin işgücü piyasası ve sağlık ekonomisi uygulamaları | |
7 | Enstrüman Değişken (IV) tahmini ve ekonomik uygulamaları | |
8 | VİZE | |
9 | Panel veri: yapısı, veri seti özellikleri, tahmin yöntemleri | |
10 | Panel veri yöntemlerinin emek piyasası ve sağlık ekonomisi alanında uygulamaları | |
11 | Sınırlı Bağımlı Değişken analizi: varsayımları ve uygulamaları | |
12 | İkili Bağımlı Değişken analizi ve uygulamaları | |
13 | Logit ve Probit Modelleri tanıtımı | |
14 | Logit ve Probit modelleri uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Microeconometrics using STATA (2010). Cameron AC, Trivedi PK. STATA Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve finansal konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte ekonometrik analiz yaparak bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | Finans ve ekonomi alanında teorik bilgilerini kullanarak ekonometrik yöntem ile uygulama becerisini birleştirip bilimsel yöntemlerle bilgiyi analiz edip yorumlayabilme | X | |||||
3 | Finans sektöründe yaşanan problemleri bilimsel yöntemlerle analiz etme ve çözüm önerisi geliştirme | X | |||||
4 | Finans sektöründeki güncel gelişmeleri ,finans sektörü ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ekonomik ve finansal konularda ileri düzeyde teorik bilgi ve uygulamalı analiz yeteneğine sahip olma | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2 | X | |||||
7 | Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 35 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 28 | 28 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |