| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye´Nin Finansal Göstergeleri | EKO 565 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Türkiye ekonomisini Makroekonomik Göstergeler ile anlayabilmek ve Türkiye ekonomisinin gelişmesi için politika Önerileri sunabilmek | 
| Dersin İçeriği | Türkiye ekonomisinin sayılarla değerlendirilmesi Makroekonomik verilerin hesaplama yöntemleri Makroekonomik Göstergeler arasındaki ilişkileri anlayabilme | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Makroekonomik Göstergeleri Tanıma ve hesaplama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Türkiye ekonomisini Makroekonomik Göstergeler çerçevesinde analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 3 | Makroekonomik göstergelerin iyilwşebilmesi için politika önerisi sunabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ekonomik gelişmenin ölçülmesi | Paul Krugman Makroekonomi | 
| 2 | Makroekonomik ölçütlerin hesaplama yöntemleri | Paul Krugman Makroekonomi | 
| 3 | Makroekonomik Göstergeler arasındaki Yapısal ilişkiler | Paul Krugman Makroekonomi | 
| 4 | Makroekonomik göstergelerin iyileşmesi için gerekli polirikalar | Paul Krugman Makroekonomi | 
| 5 | Ekonominin işleyişinde kurumsal yapının etkisi | Paul Krugman Makroekonomi | 
| 6 | Makroekonomik Liberizasyon ve ülke örnekleri | Paul Krugman Makroekonomi | 
| 7 | Türkiye ekonomisi ile yabancı ülke ekonomilerimiz karşılaştırılması | Paul Krugman Makroekonomi | 
| 8 | Bankacılık ve finansal gelişmenin ekonomik gelişmedeki etkisi | Paul Krugman Makroekonomi | 
| 9 | Finansal liberalizasyon | Paul Krugman Makroekonomi | 
| 10 | Türkiye´nin finansal göstergeleri | Paul Krugman Makroekonomi | 
| 11 | Türkiye´nin finansal göstergelerinin ülke bazında Karşılaştırmalı analizi | Paul Krugman Makroekonomi | 
| 12 | Ara sınav | |
| 13 | Ödev sunum | |
| 14 | Ödev sunum | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Doç. Dr. Filiz Özkan ders notu Türkiye´nin ekonomik Göstergeleri OECD Raporu Finansal Raporlar TCMB Ekonomik Raporlar Makroekonomik Performansla ilgili bilimsel yayınlar | 
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ekonomik ve finansal konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte ekonometrik analiz yaparak bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | ||||||
| 1 | Ekonomik ve finansal konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte ekonometrik analiz yaparak bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
| 2 | Finans ve ekonomi alanında teorik bilgilerini kullanarak ekonometrik yöntem ile uygulama becerisini birleştirip bilimsel yöntemlerle bilgiyi analiz edip yorumlayabilme | X | |||||
| 2 | Finans ve ekonomi alanında teorik bilgilerini kullanarak ekonometrik yöntem ile uygulama becerisini birleştirip bilimsel yöntemlerle bilgiyi analiz edip yorumlayabilme | ||||||
| 3 | Finans sektöründe yaşanan problemleri bilimsel yöntemlerle analiz etme ve çözüm önerisi geliştirme | ||||||
| 3 | Finans sektöründe yaşanan problemleri bilimsel yöntemlerle analiz etme ve çözüm önerisi geliştirme | X | |||||
| 4 | Finans sektöründeki güncel gelişmeleri ,finans sektörü ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
| 4 | Finans sektöründeki güncel gelişmeleri ,finans sektörü ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | ||||||
| 5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ekonomik ve finansal konularda ileri düzeyde teorik bilgi ve uygulamalı analiz yeteneğine sahip olma | ||||||
| 5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ekonomik ve finansal konularda ileri düzeyde teorik bilgi ve uygulamalı analiz yeteneğine sahip olma | X | |||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2 | X | |||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2 | ||||||
| 7 | Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | ||||||
| 7 | Finans Ekonomisi Yüksek Lisans Programında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Makroekonomik Göstergeleri Tanıma ve hesaplama | ||||||||||||||
| 2 | Türkiye ekonomisini Makroekonomik Göstergeler çerçevesinde analiz edebilmek | ||||||||||||||
| 3 | Makroekonomik göstergelerin iyilwşebilmesi için politika önerisi sunabilmek | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 1 | 15 | 15 | 
| Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 | 
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||