Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nöropsikiyatrik Hastalıklarda Deneysel Modeller FZL 621 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin davranış çalışmalarında kullanılan deneysel hayvan modellerini ve testlerini öğrenmeleri sağlacaktır.
Dersin İçeriği Bu derste travmatik beyin hasarı, parkinson, depresyon, alzheimer, şizofreni gibi nöropsikiyatrik hastalıklarda kullanılan deneysel modeller anlatılacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Deney hayvanlarının psikiyatrik hastalıklardaki önemini kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Psikiyatrik hastalıkların deneysel modellerini anlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Parkinson modellerini kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Depresyon modellerini anlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Anksiyete modellerini anlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Müsküler distrofi modellerini anlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
7 Ağrı modellerini anlayabilir. Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
8 Demans modellerini anlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
9 Alzheimer modelini anlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
10 Şizofreni modellerini anlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nöropsikiyatrik hastalıklara giriş Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
2 Deney hayvanlarının psikiyatrik hastalıklardaki önemi Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
3 Parkinson modelleri Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
4 Parkinson modelleri Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
5 Depresyon modelleri Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
6 Depresyon modelleri Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
7 Anksiyete modelleri Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
8 Müsküler distrofi modelleri Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
9 Ağrı modelleri Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
10 Ağrı modelleri Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
11 Demans modelleri Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
12 Alzheimer modeli Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
13 Şizofreni modelleri Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
14 Şizofreni modelleri Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler
Kaynaklar
Ders Notu Eric P. Widmaier. Vander İnsan Fizyolojisi
Ders Kaynakları Arthur C. Guyton, John A. Hall. Tıbbi Fizyoloji
Ganong´un Tıbbi Fizyolojisi
Eric P. Widmaier. Vander İnsan Fizyolojisi
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
2 Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek
3 Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek.
4 En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak.
5 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek
6 Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak.
7 Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak.
8 Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
9 Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak.
10 Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek.
11 Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek
12 Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6