Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Nörofizyoloji | FZL 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ALEMDAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYHAN BÖLÜK, Prof.Dr. MURAT ALEMDAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sinir bilimlerindeki temel ve ileri nörofizyoloji konularının ileri düzeyde klinik açıdan bütünleştirilerek öğrenciye aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu derste nöbet ve epilepsi sendromlarının uluslar arası sınıflandırılması, epilepside EEG monitorizasyonu, EEG bulgularının değerlendirilmesi, uyku bozukluklarının tanımı, uyku bozukluklarının uluslar arası sınıflandırılması, EMG monitorizasyonu, EKG monitorizasyonu, nöronal görüntüleme ile EEG korelasyonu, intrakraniyal elektrot stimulasyonu ve fonksiyonel haritalama, intraoperatif monitorizasyonu prensipleri, intraoperatif monitorizasyonu rensipleri ve klinik uygulamaları, hareket bozuklukları, otonomik fonksiyon bozuklukları anlatılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nöbet ve epilepsi sendromlarının uluslar arası sınıflandırılmasını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Epilepside EEG monitorizasyonunu kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | EEG bulgularının değerlendirilmesini kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
4 | Uyarılma potansiyellerinin tanımını kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Uyku bozukluklarının tanımını kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Uyku bozukluklarının uluslar arası sınıflandırılmasını kavrayabilir. | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | EMG monitorizasyonunu kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | EKG monitorizasyonunu kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Nöronal görüntüleme ile EEG korelasyonunu kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | İntrakraniyal elektrot stimulasyonu ve fonksiyonel haritalamayı kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | İntraoperatif monitorizasyonu prensiplerini kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
12 | İntraoperatif monitorizasyonu prensipleri ve klinik uygulamalarını kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | Hareket bozukluklarını kavrayabilir. | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
14 | Otonomik fonksiyon bozukluklarını kavrayabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nöbet ve epilepsi sendromlarının uluslar arası sınıflandırılması | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
2 | Epilepside EEG monitorizasyonu | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
3 | EEG bulgularının değerlendirilmesi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
4 | Uyarılma potansiyellerinin tanımı | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
5 | Uyku bozukluklarının tanımı | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
6 | Uyku bozukluklarının uluslar arası sınıflandırılması | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
7 | EMG monitorizasyonu | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
8 | EKG monitorizasyonu | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
9 | Nöronal görüntüleme ile EEG korelasyonu | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
10 | İntrakraniyal elektrot stimulasyonu ve fonksiyonel haritalama | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
11 | İntraoperatif monitorizasyonu prensipleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
12 | İntraoperatif monitorizasyonu prensipleri ve klinik uygulamaları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
13 | Hareket bozuklukları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
14 | Otonomik fonksiyon bozuklukları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Eric P. Widmaier. Vander İnsan Fizyolojisi |
Ders Kaynakları | Arthur C. Guyton, John A. Hall. Tıbbi Fizyoloji Ganong´un Tıbbi Fizyolojisi Eric P. Widmaier. Vander İnsan Fizyolojisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||
2 | Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek | ||||||
3 | Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek. | ||||||
4 | En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak. | ||||||
5 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek | ||||||
6 | Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak. | ||||||
7 | Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. | ||||||
8 | Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | ||||||
9 | Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak. | ||||||
10 | Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek. | ||||||
11 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek | ||||||
12 | Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |