Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Synthesıs Of Nano Partıculates | NMB 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında farklı disiplinlerden gelen lisansüstü öğrencilerin nano tozları oluşturan parçacıkların üretim teknikleri hakkında bilgi edinmelerinin sağlanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Nano parçacık, sağlık ve güvenlik sorunları, Nano parçacık üretimi (Kimyasal buhar biriktirme (CVD); ısıl, plazma ve laser ile aktive edilmiş CVD yöntemleri. Kimyasal buhar yoğuşma (CVC): ısıl aktive edilmiş CVC, mikrodalga plazma süreci (MPP). Laser ile piroliz. Fiziksel buhar biriktirme (PVD); IGC, CM, AD ve HPMR yöntemleri. Püskürtme ayrışma (SP); Elektropüskürtme, düşük basınç püskürtme ayrışma, tuz destekli SP, ultrasonik SP. Çözeltiden kimyasal sentez; mikro emüsyondan büyütme ile yüzey aktif madde ortamında büyütme, hidrotermal metot, süper kritik çözeltilerden üretim, sol-gel metodu ve sonokimyasal metot. Mekanik alaşımlama ile nano toz üretimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nanoparçacıkları şekil ve özellikler açısından tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Nanoparçacıkların mekanik yöntemlerle üretimini yazılı ve sözlü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Nanoparçacıkların kimyasal yöntemlerle üretimini yazılı ve sözlü açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Nanoparçacıkların ısıl ayrışma teknikleri ile üretimini yazılı ve sözlü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Nanoparçacıkların elde edilmesi ve kullanılmasında ortaya çıkabilecek sağlık ve güvenlik risklerini yazılı ve sözlü tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Nano parçacık, nano toz, kavramlar, uygulama alanları. | |
2 | Nano parçacık - şekil faktörü, özellikleri ve belirlenmesi. | |
3 | Üretim ve kullanımında karşılaşılan sağlık ve güvenlik sorunları. | |
4 | Nano parçacık üretimi, genel yaklaşım ve özel metotlar. | |
5 | Kimyasal buhar biriktirme ile nano parçacık üretimi. | |
6 | Kimyasal buhar biriktirme ile nano parçacık üretimi. | |
7 | Kimyasal buhar yoğuşma ile nano parçacık üretimi. | |
8 | Kimyasal buhar yoğuşma ile nano parçacık üretimi. | |
9 | Fiziksel buhar biriktirme ile nano parçacık üretimi. | |
10 | Püskürtme ayrışma ile nano parçacık üretimi. | |
11 | Püskürtme ayrışma ile nano parçacık üretimi. | |
12 | Çözeltiden kimyasal sentez ile nano parçacık üretimi. | |
13 | Çözeltiden kimyasal sentez ile nano parçacık üretimi. | |
14 | Mekanik alaşımlama ile nano parçacık üretimi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dönem başında haftalık olarak SABIS te paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | 1. Powders and bulk solids : behavior, characterization, storage and flow Schulze, Dietmar, ISBN-ISSN: 9783540737674, New York : Springer , 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |