| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Synthesıs Of Nano Partıculates | NMB 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu ders kapsamında farklı disiplinlerden gelen lisansüstü öğrencilerin nano tozları oluşturan parçacıkların üretim teknikleri hakkında bilgi edinmelerinin sağlanması hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Nano parçacık, sağlık ve güvenlik sorunları, Nano parçacık üretimi (Kimyasal buhar biriktirme (CVD); ısıl, plazma ve laser ile aktive edilmiş CVD yöntemleri. Kimyasal buhar yoğuşma (CVC): ısıl aktive edilmiş CVC, mikrodalga plazma süreci (MPP). Laser ile piroliz. Fiziksel buhar biriktirme (PVD); IGC, CM, AD ve HPMR yöntemleri. Püskürtme ayrışma (SP); Elektropüskürtme, düşük basınç püskürtme ayrışma, tuz destekli SP, ultrasonik SP. Çözeltiden kimyasal sentez; mikro emüsyondan büyütme ile yüzey aktif madde ortamında büyütme, hidrotermal metot, süper kritik çözeltilerden üretim, sol-gel metodu ve sonokimyasal metot. Mekanik alaşımlama ile nano toz üretimi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Nanoparçacıkları şekil ve özellikler açısından tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Nanoparçacıkların mekanik yöntemlerle üretimini yazılı ve sözlü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Nanoparçacıkların kimyasal yöntemlerle üretimini yazılı ve sözlü açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Nanoparçacıkların ısıl ayrışma teknikleri ile üretimini yazılı ve sözlü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 5 | Nanoparçacıkların elde edilmesi ve kullanılmasında ortaya çıkabilecek sağlık ve güvenlik risklerini yazılı ve sözlü tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Nano parçacık, nano toz, kavramlar, uygulama alanları. | |
| 2 | Nano parçacık - şekil faktörü, özellikleri ve belirlenmesi. | |
| 3 | Üretim ve kullanımında karşılaşılan sağlık ve güvenlik sorunları. | |
| 4 | Nano parçacık üretimi, genel yaklaşım ve özel metotlar. | |
| 5 | Kimyasal buhar biriktirme ile nano parçacık üretimi. | |
| 6 | Kimyasal buhar biriktirme ile nano parçacık üretimi. | |
| 7 | Kimyasal buhar yoğuşma ile nano parçacık üretimi. | |
| 8 | Kimyasal buhar yoğuşma ile nano parçacık üretimi. | |
| 9 | Fiziksel buhar biriktirme ile nano parçacık üretimi. | |
| 10 | Püskürtme ayrışma ile nano parçacık üretimi. | |
| 11 | Püskürtme ayrışma ile nano parçacık üretimi. | |
| 12 | Çözeltiden kimyasal sentez ile nano parçacık üretimi. | |
| 13 | Çözeltiden kimyasal sentez ile nano parçacık üretimi. | |
| 14 | Mekanik alaşımlama ile nano parçacık üretimi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dönem başında haftalık olarak SABIS te paylaşılacaktır. |
| Ders Kaynakları | 1. Powders and bulk solids : behavior, characterization, storage and flow Schulze, Dietmar, ISBN-ISSN: 9783540737674, New York : Springer , 2008. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Nanoparçacıkları şekil ve özellikler açısından tanımlar. | ||||||||||||
| 2 | Nanoparçacıkların mekanik yöntemlerle üretimini yazılı ve sözlü açıklar. | ||||||||||||
| 3 | Nanoparçacıkların kimyasal yöntemlerle üretimini yazılı ve sözlü açıklar | ||||||||||||
| 4 | Nanoparçacıkların ısıl ayrışma teknikleri ile üretimini yazılı ve sözlü açıklar. | ||||||||||||
| 5 | Nanoparçacıkların elde edilmesi ve kullanılmasında ortaya çıkabilecek sağlık ve güvenlik risklerini yazılı ve sözlü tanımlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||