Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Seviye İngilizce Okuma ve Yazma Becerileri SAU 218 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Ortak zorunlu İngilizce derslerinden başarılı olmak.

Önerilen Seçmeli Dersler

------

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜLŞEN ÖZDEMİR
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. ZAFER ÇAMLIBEL, Öğr.Gör. SEVDA KAYIKCI PEKER,
Dersin Yardımcıları

Yabancı Diller Bölümü Öğretim Görevlileri

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B2 düzeyinde İngilizcede;
- Dilbilgisine sahip olmaları,
- Okuduklarını anlamaları,
- Belirli bir konu ile ilgili yazı yazabilmeleridir.

Dersin İçeriği

Uzmanlık alanında İngilizce konuşulan ülkelerdeki çalışma koşullarında gerekecek dil becerileri.
Metinleri okuyup anlamaları, sınavlarda başarılı olmaları istenilen bir konuda fikirlerini belirten bir
metin oluşturma ve meslektaşları ile etkili ve doğru iletişim kurmaları için ihtiyaç duydukları
kelimeler ve dil becerileri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Identify main ideas Scan a text to locate specific information Distinguish voice in quotations Infer the writer’s assumptions Infer word meaning from context Ders Kitabı 1. Ünite
2 Use word forms Identify and categorize a range of modal and semi-modal verbs Identify the topic sentence and controlling idea Distinguish between sentence fragments and complete sentences Ders Kitabı 1. Ünite
3 Scan a text to locate specific information Recognize the use of synonyms and antonyms to reinforce word meaning Ders Kitabı 2. Ünite
4 Infer the meaning of idioms and expressions from context Infer word meaning from context Identify relationships between words Ders Kitabı 2. Ünite
5 Use a timeline to organize a sequence of events Infer the degree of support Infer word meaning from context Identify relationships between words Ders Kitabı 3. Ünite
6 Identify the introduction, body, and conclusion of an opinion essay Use a graphic organizer to organize ideas Identify the parts of an effective introduction Past unreal conditionals Ders Kitabı 3. Ünite
7 Identify main ideas Scan a text to locate specific information Recognize the role of reported speech Infer writer’s meaning and identify hedging language Ders Kitabı 4. Ünite
8 Identify relationships between words Use identifying adjective clauses Summarize sources and data Paraphrase details from the text Ders Kitabı 4. Ünite
9 Vize Haftası -
10 Infer characters’ attitudes and feelings Recognize connotations and implied meanings Recognize and use figurative language to add depth to writing The simple past, present perfect, and present perfect continuous tenses Ders Kitabı 5. Ünite
11 Infer the meaning of people’s reactions Recognize concessions to support an opinion while recognizing counterarguments Identify concessions and organize positions, arguments and counterarguments Identify effective introductions and conclusions Ders Kitabı 6. Ünite
12 Infer degree of concern Use word forms Distinguish between and use direct and indirect speech Recognize organization in a comparison-and-contrast essay Subordinators and transitions to introduce points of comparison and contrast Ders Kitabı 7. Ünite
13 Identify referents for the pronoun it Infer meaning through appeal to authority Understand implied meaning and degree of intensity Ders Kitabı 8. Ünite
14 Recognize common phrasal verbs Organize ideas using a flowchart Subordinators, prepositional phrases, and transitions to clearly signal cause-and-effect relationships Ders Kitabı 8. Ünite
Kaynaklar
Ders Notu

Online Ders İçeriği, Ders Anlatımlı Haftalık Videolar, PDF Ders Notları. Myenglishlab Platformu

Ders Kaynakları

[1] NorthStar 4 Reading and Writing
[2] Essential Grammar in Use
[3] Oxford University Press Dictionary

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 6 6
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5