| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Toplam Kalite Yönetimi | MYU 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEMRA BORAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SEMRA BORAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Toplam kalite yönetimi anlayışı ve Kalite Yönetim Sistemleri ile ilgili konuları kavratmak, bir iş yerinde toplam kalite yönetimi uygulayacak ve kalite yönetim sistemi kuracak donanıma sahip kılmak. |
| Dersin İçeriği | Kalite ve genel kavramları, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü ve , sürekli kalite maliyetleri, EFQ mükemmellik modeli, TS-EN ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Toplam kalite yönetimini ve özelliklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 2 | Kalite yönetimini klasik yönetim anlayışı ile karşılaştırır | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
| 3 | Toplam kalite yönetimi nasıl uygulanacak bilir | Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kalite ve genel terimler | Ders notu |
| 2 | Muayene, kalite kontrol, kalite güvencesi, toplam kalite yönetimi (TKY) | Ders notu |
| 3 | Müşteri Odaklılık | Ders notu |
| 4 | Katılımcılık, Liderlik | Ders notu |
| 5 | Sürekli İyileştirme | Ders notu |
| 6 | Takım Çalışması | Ders notu |
| 7 | 7 araç (basit sorun çözme teknikleri) | Ders notu |
| 8 | 7 araç (basit sorun çözme teknikleri) | Ders notu |
| 9 | Proses Yönetimi | Ders notu |
| 10 | Kalite Guruları | Ders notu |
| 11 | Kalite Kültürü, Kalite Organizasyon Yapısı | Ders notu |
| 12 | TKY Uygulama Adımları | Ders notu |
| 13 | Kalite maliyeti | Ders notu |
| 14 | TS-EN-ISO 9000:2015 Kalite Yönetim Sistem Standardı, EFQM modeli | Ders notu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Toplam Kalite Yönetimi ders notları |
| Ders Kaynakları | 1. KAVRAKOĞLU, İbrahim, “Toplam Kalite Yönetimi”, Kalder Yayını, 1996. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
| 5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
| 9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
| 12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Toplam kalite yönetimini ve özelliklerini tanımlar | ||||||||||||
| 2 | Kalite yönetimini klasik yönetim anlayışı ile karşılaştırır | ||||||||||||
| 3 | Toplam kalite yönetimi nasıl uygulanacak bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 37 |
| 2. Ödev | 38 |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 38 |
| 2. Ödev | 37 |
| Toplam | 400 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 400 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||