Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Yönetiminin Temelleri | MYU 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI, Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | e-Mühendislik Yönetimi programına giriş niteliği taşıyan bu ders ile programın öğrencilerine/katılımcılarına temel mühendislik prensipleri hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. Bu sayede dahil oldukları kurum ya da işletmede projelerini, işlerini etkin ve verimli bir biçimde yönetmeleri ve liderlik etmeleri sağlanmak istenmektedir. |
Dersin İçeriği | Mühendislik ve Mühendislik Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik ve yönetime dair temel uygulama alanlarını öğrenmek | Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Mühendislik Yönetimi alanına dair temel kavramları öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Bir işletmede etkin-optimum kaynak yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Sosyal, beşeri ve teknik kapsamda yönetimin temel fonksiyonlarını öğrenmek ve etkili bir yönetim için metot, teknik ve stratejiler geliştirmek | Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik ve mühendislik yönetimine giriş ve temel kavramlar | |
2 | Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimi, prensipleri ve öncüleri | |
3 | Yönetimin temel fonksiyonları-Planlama | |
4 | Yönetimin temel fonksiyonları-Örgütleme | |
5 | Yönetimin temel fonksiyonları-Eşgüdümleme | |
6 | Yönetimin temel fonksiyonları Yöneltme | |
7 | Yönetimin temel fonksiyonları-Kontrol | |
8 | Organizasyonel yapılanma ve ilkeleri, çalışma ortamı planlaması ve gözetimi | |
9 | Yeni örgüt yapıları-sanal örgüt, şebeke örgüt, yalın örgüt vs. | |
10 | Örgütsel çatışma, nedenleri, Çatışma yönetimi, Toplantı yönetimi | |
11 | Temel mühendislik hesapları ve ekonomi ilkeleri | |
12 | Dijittal dönüşüm ve yönetimde yansımaları | |
13 | Kalite-Ergonomi-Verimlilik | |
14 | Modern İşletmecilik yöntemleri ve başarılı ulusal-uluaslararası örnekler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS üzerinden ilgili dönemde güncel olarak yükleniyor. |
Ders Kaynakları | Daniel L. Babcock. Managing Engineering and Technology.Printice Hall 1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mühendislik ve yönetime dair temel uygulama alanlarını öğrenmek | ||||||||||||
2 | Mühendislik Yönetimi alanına dair temel kavramları öğrenmek | ||||||||||||
3 | Bir işletmede etkin-optimum kaynak yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak | ||||||||||||
4 | Sosyal, beşeri ve teknik kapsamda yönetimin temel fonksiyonlarını öğrenmek ve etkili bir yönetim için metot, teknik ve stratejiler geliştirmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 300 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 300 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |