Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Taşıtlarda Elektrik ve Elektronik Sistemler | OTO 543 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT KARABEKTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Taşıtlar farklı sistemler ve bu sistemleri oluşturan elemanlardan oluşmaktadır. Taşıtlarda bulunan ve araçların çalışmasında son derece önemli işlevleri bulunan elektrik ve elektronik sistemlerin yanı sıra bu sistemleri oluşturan elemanların öğrenilmesi otomotiv alanı için önem arz etmektedir. |
Dersin İçeriği | Elektrik ve elektronikle ilgili bilgi ve kavramlar, taşıt bataryaları, şarj sistemleri ve regülatörler, marş sistemleri, elektronik ateşleme sistemleri, diğer elektrikli ve elektronik sistemler ve elemanlar, taşıtlarda elektrik tesisatları ve tesisatı oluşturan yapılar, sensörler, hareket sağlayan elemanlar, taşıtlardaki yapılar ve işlevler için elektronik kontrol sistemleri, otomotiv elektrik-elektronik sistemlerindeki gelişmeler ve yenilikler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrik ve elektronikle ilgili bilgi ve kavramlar | |
2 | Taşıt bataryaları | |
3 | Şarj sistemleri ve regülatör | |
4 | Marş sistemleri ve motorları | |
5 | Elektronik ateşleme sistemleri | |
6 | Diğer elektrikli sistemler ve elemanlar | |
7 | Taşıtlarda elektrik tesisatları ve tesisatı oluşturan yapılar | |
8 | Sensörler | |
9 | Hareket sağlayan elemanlar | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Taşıtlardaki yapılar ve işlevler için elektronik kontrol sistemleri | |
12 | Taşıtlardaki yapılar ve işlevler için elektronik kontrol sistemleri | |
13 | Taşıtlardaki yapılar ve işlevler için elektronik kontrol sistemleri | |
14 | Otomotiv elektrik-elektronik sistemlerindeki gelişmeler ve yenilikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Otomotiv Elektroniği, Alkan R., Sürmen S., Aktüel Basım Yayın,2004 2- Otomotiv Elektriği., Kaplan C., Arslan R., Sürmen S., Alfa Aktüel Basım Yayın.,2009 3- Understanding Automotive Electronics ., Ribbens W B., Newness Publication, 1988. 4- Automotive Electronics Handbook., Jurgen R K., McGraw-Hill inc, 1999 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Otomotiv mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
2 | Otomotiv mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
4 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
4 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
5 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
6 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
6 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |