Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İki Fazlı Akışlara Giriş OTO 541 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KEMAL ERMİŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Gerçekte bir çok sistemlerin çalışmasının iki fazlı akışla gerçekleşmekte olduğunu anlatmak ve örneklendirmek, İki fazlı akışları öğretmek Akış rejimleri ve seyrini öğretme, Akış haritalarını kullanmayı öğretme, Temel sakınım denklemlerin öğretilmesi, Sıstemlerde basınç düşümünü temel sistem elemanlarında tanımlama ve hesaplamak İki fazlı kritik akışı tanımlama, Akışkanlar mekaniğini öğretme

Dersin İçeriği

İki fazlı akışlara ile ilgili terimler ve tanımlamalar, Akış rejimleri, Akış seyirleri ve geçiş noktaları, Akış haritaları, Temel sakınım eşitlikleri, Ayrık akış modelleri ve basınç düşümü, Deneysel akış modelleri, Bağlantı parçalarında basınç düşümü, İki fazlı kritik akışlar, Sürekli değişen akış modelleri, Farklı akış rejimlerinde akışkanların mekaniği

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınav,
2 İki fazlı akışkanlarla ilgili terimleri öğrenme ve aralarındaki ilişkiyi kavrama Anlatım, Sınav,
3 Akış rejim çeşitlerini öğrenme Anlatım, Sınav, Ödev,
4 Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
5 Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
6 Anlatım, Sınav, Ödev,
7 Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
8 Anlatım, Sınav,
9 Anlatım, Sınav,
10 Anlatım, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
11 Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İki fazlı akışlara giriş
2 İki fazlı akışlarda temel tanımlar
3 İki fazlı akışlarda akış rejimleri; akış seyirleri,
4 Geçiş noktaları, haritaları
5 Genelleştirilmiş sakınım eşitlikleri
6 Ayrık akış modelleri ve iki fazlı basınç düşümü
7 Homojen akışlar
8 Ayrık akışlarda basınç düşümü
9 Deneysel akış modelleri
10 Ara Sınav
11 Bağlantı parçalarında basınç düşümü
12 İki fazlı kritik akışlar
13 Sürekli değişen akış modelleri
14 Farklı akış rejimlerinde akışkanların mekaniği
Kaynaklar
Ders Notu

1- Carey, V. P., Liquid-vapor Phase Change Phenomena, Hemisphere Pub. Co., Washington, DC.

Ders Kaynakları

1- Wallis G. B., One-dimensional Two-phase Flow McGraw-Hill, New York.
2- Bergles, A. E. Et all, Two-phase Flow and Heat transfer in the Power and Process Industries, Hemisphere, New York.
3- D. Butterworth and Hewitt, G. F., Two-phase flow and Heat Transfer, Oxford University Press, Oxford, England

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Otomotiv mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
2 Otomotiv mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
3 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
3 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
4 Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
4 Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi
5 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
5 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
6 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
6 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
7 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
7 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
8 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
8 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
9 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
9 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6