Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya ve İletişim Teknolojileri SAU 703 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI
Dersi Verenler Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı  medya ve iletişim teknolojilerinin tarihsel gelişimini ele alarak, yeni medya araçları ve uygulamaları hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. Medya mesajlarının kurgusal olduğundan hareketle, öğrencilerin günümüz medyasını  nasıl okuyup, anlamalarına dönük farkındalık yaratmaktır. 

Dersin İçeriği

1- Medya'ya eleştirel açıdan bakmak. Günümüzde medya okuryazarlığının önemi

2- Geleneksel ve yeni medya arasındaki farklar

3- Yeni medyanın tarihsel gelişim süreçleri ve etkileri

4- Endüstri 4.0 ve ağ toplumunun doğuşu

5- Sanal ve artırılmış gerçeklik

6- Büyük veri

7- Yapay zeka ve uygulamaları

8- Toplum 5.0

9- Metaverse

10- Digital oyunlar

11- Digital bağımlılıklar

12- Siber zorbalık ve nefret söylemi

13- Medyada şiddet

14- Kültürün digitalleşmesi ve etkileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medya ve iletişim alanındaki temel kavramları tartışabilecekler Anlatım, Sınav, Ödev,
2 Kültürün iletişim çalışmalarında oynadığı rolün önemini kavrayacaklar Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Mecraların oluşumu ve gelişimi hakkında tarihsel bir bilgiye sahip olacaklar Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Her bir mecranın sosyo-kültürel etkilerini kavrayacaklar ve tartışabilecekler Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Medya metnine eleştirel yaklaşabilecek ve metni değerlendirebilecekler Beyin Fırtınası, Ödev, Sınav,
6 Medya okur-yazarlığı becerisini geliştirebilecekler Tartışma, Proje / Tasarım,
7 Her bir mecranın izleyici/okuyucu ile ilişkisini analiz edebilecekler Tartışma, Proje / Tasarım,
8 Her bir mecradaki reklamlar ile izleyici/okuyucu arasındaki ilişkiyi analiz edebilecekler Tartışma, Anlatım, Proje / Tasarım,
9 Mecralar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri reklamcılar ve izleyiciler/okuyucular ilişkisine göre inceleyebilecekler Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Proje / Tasarım,
10 Farklı şekillerde gelişen yakınsallıkları kavrayacaklar Alıştırma ve Uygulama, Proje / Tasarım,
11 Holdingleşmeyi ulusal ve uluslarüstü düzeylerde sorgulayabileceklerdir Tartışma, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Medya'ya eleştirel açıdan bakmak. Günümüzde medya okuryazarlığının önemi
2 Geleneksel ve yeni medya arasındaki farklar
3 Yeni medyanın tarihsel gelişim süreçleri ve etkileri
4 Endüstri 4.0 ve ağ toplumunun doğuşu
5 Sanal ve artırılmış gerçeklik
6 Büyük veri
7 Yapay zeka ve uygulamaları
8 Toplum 5.0
9 Metaverse
10 Digital oyunlar
11 Digital bağımlılıklar
12 Siber zorbalık ve medyada nedret söylemi
13 Medyada şiddet
14 Kültürün digitalleşmesi ve etkileri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Türkiye’de Medyanın Dönüşümü- Beybin Kejanlıoğlu

Haber Okumaları- Yasemin İnceoğlu ve Barış Çoban

Türkiye’de Yeni Medya Çalışmaları- derl. Erkan Saka

Medya Metinlerini Çözümlemek: İçerik, Göstergebilim ve Söylem Çözümleme Yöntemleri- Ümit Atabek ve Gülseren Şendur Atabek

İletişim, Medya, Kültür- Oğuzhan Taş

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 Yeni Medya.ppt-Son 8,49 MB
0 Nesnelerin İnterneti 8,53 MB
0 Yapay Zeka 2,56 MB
0 medya okuryazarlığı 0,89 MB
0 medyaya eleştirel açıdan bakmak 0,04 MB
0 Yeni Medya.ppt-Son 3,84 MB
0 2. Hafta 0 MB
0 3. Hafta 0 MB
0 4. Hafta 0 MB
0 5. Hafta 0 MB
0 6. Hafta 0 MB
0 7. Hafta 0 MB
0 10. Hafta 0 MB
0 11. Hafta 0 MB
0 13. Hafta 0 MB
0 14. Hafta 0 MB
0 Nesnelerin İnterneti 8,53 MB
0 Yapay Zeka 2,56 MB
0 BİG DATA 5,76 MB
0 SANAL GERÇEKLİK pdf 3,66 MB
0 ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK 1,48 MB
0 medyaya eleştirel açıdan bakmak 0,04 MB
0 Yeni Medya.ppt-Son 3,84 MB
0 endüstri 4.0son 1,22 MB
0 Toplum 5.0 0,63 MB
0 endüstri 4.0son 1,22 MB
0 DİGİTAL OYUNLAR 2,38 MB
0 Digital bağımlılık 1,73 MB
0 BİG DATA 5,76 MB
0 Toplum 5.0 0,94 MB
0 endüstri 4.0son 1,22 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 3 3
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5