Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasavvuf Terminolojisi | ITS 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK, |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Tasavvuf kendine mahsus kavramları olan bir ilimdir. Tasavvufun anlaşılması ve düşünce boyutu ancak bu kavramların doğru bilinmesiyle mümkündür. Bu ders tasavvuf kavramlarının her alanda doğru kullanımını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Tasavvuf Terminolojileri/Kavramları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasavvuf terminolojisi ile ilgili temel kavramları dar ve geniş anlamda tanımlar, kaynaklarıyla ilgili literatürü sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Tasavvuf terminolojisi ile ilgili literatürü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Tasavvuf terminolojisi ile ilgili tanımlarını yorumlar, örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Tasavvuf terminolojisini karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Mutasavvıf şairlerin Tasavvuf terminolojisine yaklaşımlarını derleyerek genellemelere ulaşır. Kavramları farklı bakış açılarına göre düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Tasavvuf terminolojisi ile ilgili ortaya çıkan unsurları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Terminolojinin ortaya çıkışı | |
3 | Terminolojinin tasnifi | |
4 | Ahlaki Kavramlar: İbadet ve Ahlâka dair olanlar | |
5 | Kuşeyrî Risalesi’nden seçme metinler | |
6 | Ahlaki Kavramlar: Seyru Sülûke dair olanlar | |
7 | Kuşeyrî Risalesi’nden seçme metinler | |
8 | Kalbi/Vicdani Kavramlar: Kalbî ve vicdanî olanlar | |
9 | Meşrabü’l-Ervâh adlı eserden seçme metinler | |
10 | Kalbi/Vicdani Kavramlar: Marifet ve Bilgiye dair olanlar | |
11 | Meşrabü’l-Ervâh adlı eserden seçme metinler | |
12 | İbnü’l-Arabî’den seçme metinler | |
13 | Kâşanî’den seçme metinler | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ankaravî, İsmail Rusûhî (2008): Minhâcül-fukara (haz. Safi Arpaguş). İstanbul: Vefa Yayıncılık. |
Ders Kaynakları | [1] Ebu Nasr es-Serrâc et-Tûsî, el-Lüma: İslam Tasavvufu (haz. H. Kâmil Yılmaz), İstanbul 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tasavvuf terminolojisi ile ilgili temel kavramları dar ve geniş anlamda tanımlar, kaynaklarıyla ilgili literatürü sıralar. | ||||||||||
2 | Tasavvuf terminolojisi ile ilgili literatürü açıklar. | ||||||||||
3 | Tasavvuf terminolojisi ile ilgili tanımlarını yorumlar, örnekler. | ||||||||||
4 | Tasavvuf terminolojisini karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | ||||||||||
5 | Mutasavvıf şairlerin Tasavvuf terminolojisine yaklaşımlarını derleyerek genellemelere ulaşır. Kavramları farklı bakış açılarına göre düzenler. | ||||||||||
6 | Tasavvuf terminolojisi ile ilgili ortaya çıkan unsurları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |