Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oyun Teorisi | YBS 423 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Oyun teorisini teknik olarak tanıtıp, günlük hayatta ilgili alanlara nasıl uygulanabileceğini göstermektir. Günümüzde bireylerden firmalara, yerel kurumlardan evrensel kurumlara kadar her noktada karar verme süreçleri stratejik düşünme biçimi her geçen gün önem kazanmaktadır. Karar birimleri daha sağlıklı kararlara ulaşabilmek için rakiplerinin davranışlarını daha yakından izlemeli ve daha çok bilgi toplayarak bu bilgileri yorumlamalı ve stratejik kararlar vermelidirler. Dolayısıyla oyun teorisi özellikle yöneticiler açısından oldukça önemli bir ders ve araştırma konusudur. |
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunları Karma Stratejilerini kullanarak karsilastirabilir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar ile Oyun Ağacı Kavramı arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Yayvan Biçimli Oyun değerlerini hesaplayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlarda Nash Dengesi değerlerini hesaplayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlarda İki Aşamalı ve Yinelenen Oyunlar yöntemini kullanarak karşılaştırma islemini gerceklestirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlarda Pazarlık Modelleri hesaplayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik kullanarak modelleme işlemi ve analiz işlemlerini gerçeklestirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Normal Biçimli | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Başat-altı Stratejiler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Tümel Bilgiye DayalıStatik Oyunlar: Nash Dengesi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Karma Stratejiler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Uygulamalar | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Tümel Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar: Uygulamalar | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Oyun AğacıKavramı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Yayvan Biçimli Oyunlar | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Tümel Bilgiye DayalıDinamik Oyunlar: Alt Oyunlarda Nash Dengesi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Tümel Bilgiye DayalıDinamik Oyunlar: İki Aşamalıve Yinelenen Oyunlar | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Tümel Bilgiye DayalıDinamik Oyunlar: Pazarlık Modelleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | İşbirlikçi Oyunlar | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Tümel Bilgiye Dayalı Dinamik ve İşbirlikçi Oyunlar: Uygulamalar | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-) M.J. Osborne, A. Rubinstein, A Coursein GameTheory, TheMIT Press, Mass., 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | X | |||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | X | |||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |