Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistik ve Uygulamaları | YBS 202 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | İstatistik ile ilgili temel kavramların öğrenciye kazandırılması, sosyal bilimler ve bilişim sistemleri açısından istatistik biliminin konumunun öğretilmesi, bu alanda yetişen öğrencilerin temel istatistiksel analizleri yapabilmeleri, yorumlayabilmeleri ve karar sürecinde etkin bir şekilde kullanabilmeleri açısından temel yeterliliklerin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Temel İstatistiksel kavramlar, Örnekleme Teorisi, Tanımlayıcı ve Çıkarımsal İstatistiksel teknikler, Olasılık kavramı ve istatistik bilimi içindeki yeri, sürekli ve kesikli olasılık dağılımları, İstatistiksel tahminleme, hipotez testleri, varyans analizi, regresyon, korelasyon ve Ki-Kare analizleri Excel uygulamaları ile birlikte sunulacaktır. Ayrıca Parametrik olmayan istatistiksel testler ve kullanım yerleri de ayrıca işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistik biliminin amacını, kapsamını ve önemini bilip, açıklayabilmek | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Tanımsal istatistilkeri kavrayabilmek | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Olasılık kavramının istatistik bilimi içerisindeki yerini kavrayabilmek | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Kesikli olasılık dağılımlarını bilip, uygulayabilmek | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Sürekli olasılık dağılımlarını bilip, uygulayabilmek | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Örnekleme sürecini kavrayabilmek | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Parametrik analizler yapabilmek | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
8 | Parametrik olmayan analizler yapabilmek | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistiğe Giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Veri Toplama ve Örnekleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Tanımlayıcı İstatistikler - Görsel ve Tablo Teknikleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Tanımlayıcı İstatistikler - Sayısal Teknikler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Olasılığa Giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Kesikli Olasılık Dağılımları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Sürekli Olasılık Dağılımları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | İstatistiksel Tahminleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Hipotez Testleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Varyans Analizi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | İlişkisel Veri Analizi (Regresyon ve Korelasyon Analizi) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Nitel Veri Analizi (Ki-Kare) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Parametrik olmayan istatistiksel testler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İstatistik Dersi Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1-) David R. Anderson, Dennis J. Sweeney, Thomas A. Williams, (2007), Essentials of Modern Business Statistics with Microsoft® Excel, 3e. 2-) Keller G.(2011), Statistics For Management and Economics, , 11e. 3-) Serper, Ö. (2014), Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | X | |||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | X | |||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |