Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Girişimcilik ve Proje Yönetimi (İşletme Fakültesi) SAU 1209 0 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN GÜRLER
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN GÜRLER,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Seren ÖZSOY

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin temel amacı, profesyonel bir meslek olarak yönetici olmanın yanında hayatı sürdürmenin daha iyi bir yolu olarak girişimci olma gibi bir alternatifin varlığı konusunda dersi alan öğrencilerde üst düzey bir farkındalık oluşturmaktır. Ders içeriğinin temel amacı öğrencileri zihinsel-duygusal olarak girişimciliğe hazırlamak ve girişimciliğe teşvik etmektir. Girişimcilik faaliyetlerini, yönetsel paradigmanın yanında pratiklerle değerlendirmek ve bu sayede girişimcilik faaliyetleri hakkında analiz ve sentez yapabilir öğrenciler yetiştirmektir. Girişimcilik dersi, girişim, girişimci, inovasyon ve girişimcinin sosyal sorumluluğu, iş ahlakı kavramlarıyla ilgili konuların öğrenilmesi ve teorik çerçeveyle sektördeki uygulamalar arasında bir köprü kurarak yeniklikçi fikirlerin uygulanmasını sağlar. 

 

 

Dersin İçeriği

Bu derste, öğrencilere girişimcilik kavramı ve arkasındaki ilkeler ve başarılı olmak için gereken zihniyet ve beceriler açısından girişimci olmanın anlamı tartışılacaktır.  Bu derste girişimcilik ile ilgili temel kavramlar ve girişimcilik süreçleri doğrusal ve basit bir mantıkla açıklanacaktır. Girişimciliğin oluşum süreçleri teorik ve pratik bir bakış açısıyla sunulacaktır. Girişimcilikle ilgili temel kavramlar, girişimcinin bu kavramlarla ilgili sahip olması gereken zihinsel arka plan üzerinden değerlendirilecektir. Girişimcilik konusu çeşitli boyutlarıyla Türkiye’de ve Dünya’daki cari durum üzerinden karşılaştırılmalı olarak ele alınacaktır. Girişimciliğin sorunları ve sorunların çözüm yöntemleri üzerinde durulacaktır. Potansiyel iş fırsatlarını belirlemeye ve değerlendirmeye yönelik bir altyapı inşa edilmeye çalışılacaktır. İş fikrini finanse etmek için ihtiyaç duyulan finansmanı sağlamanın yolları üzerinde durulacaktır. İş fikrini bir iş modeline ve iş planına nasıl çevrilebileceği anlatılacaktır. Örnek olaylarla girişimcilikte başarı ve başarısızlık üzerine Türkiye eksenli analizler yapılacaktır. Bunların dışında girişimcilik faaliyetlerinin hukuki yönleri ders kapsamında ele alınacaktır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Girişimciliğin doğası hakkında spesifik bilgi sahibi olmak Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 Girişimciliğin avantaj ve dezavantajlarını kavrama Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
3 Girişimci kişilik özelliklerinin keşfedilmesi Grup Çalışması, Tartışma, Anlatım, Performans Görevi, Proje / Tasarım,
4 Yeni bir iş fikrinin proje olarak sunabilme kabiliyetinin kazanılması Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Performans Görevi, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Girişimcilik nedir ve nasıl iş fikri olabilir
2 İş fikri nasıl gelişir
3 Girişimcilik özelliklerin keşfi ve yaratıcılık egzersizleri
4 İş fikri geliştirme ve inovasyon egzersizleri
5 Sorumlu girişimcilerle atölye çalışmaları
6 İşletme kavramı, işletme fonksiyonları, işletmelerin kuruluş şekilleri
7 İşletmelerdeki Kanuni süreçler ve yükümlülükler
8 İş planı kavramı, ve hazırlaması ve öğeleri
9 Pazar araştırması, ve pazarlama yöntemleri, Üretim, yönetim ve finansal plan
10 Tecrübe paylaşımı ile örnek olay çalışması
11 Uygun iş modeli örnek olay çalışması
12 Etkili iletişim yöntemleri
13 İş fikrine göre iş planı uygulamaları
14 İş modeli ve iş planına yönelik sınıf uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra ULUSLARARASI TİCARET VE FİNANSMAN BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alan bilgisini sağlama
2 Analitik düşünme becerisini geliştirme
3 Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi X
4 Girişimci ve iç girişimci olmak X
5 Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü
6 Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü
7 Sözlü, yazılı iletişim becerisi X
8 Takım kurma ve geliştirme X
9 Etik farkındalık X
10 Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk X
Sıra SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak
2 Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak X
3 Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak X
4 Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma
5 Örgütsel verileri analiz etmek
6 Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak X
7 Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak
8 Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak
9 Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek
10 Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak
Sıra İŞLETME (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar.
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler.
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler.
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır.
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir.
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir.
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler.
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler.
Sıra İŞLETME FAKÜLTESİ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar.
1 Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak
1 Alan bilgisini sağlama X
1 Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir X
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Analitik düşünme becerisini geliştirme X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
2 Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir
2 Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler.
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler.
3 Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi X
3 Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak X
3 Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler.
4 Girişimci ve iç girişimci olmak X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır.
4 Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar
4 Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır.
5 Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü
5 Örgütsel verileri analiz etmek
5 Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir.
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir.
6 Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir.
6 Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır X
6 Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir.
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler.
7 Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak
7 Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
7 Sözlü, yazılı iletişim becerisi X
8 Takım kurma ve geliştirme X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir.
8 Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler.
9 Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek
9 Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar X
9 Etik farkındalık X
10 Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk X
10 Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. X
10 Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Proje / Tasarım 1 8 8
Performans Görevi (Seminer) 1 8 8
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5