| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetimi | SAU 553 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok. | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN, Dr.Öğr.Üyesi SEVGİ DÖNMEZ MAÇ, | 
| Dersin Yardımcıları | Yok. | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Örgütlerde insan kaynakları yönetiminin amacının ve uygulamalarının bireyler ve örgütler açısından anlaşılmasını amaçlamaktadır. | 
| Dersin İçeriği | İnsan kaynakalrı yönetiminin amacı, gelişimi ve İş analizi, iş değerlemesi, İnsan kaynakları planlaması, işe alma ve yerleştirme, performans değerleme, kariyer planlama gibi İK fonksiyonlarını kapsamlı bir şekilde ele alınacaktır. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | İş Analizinin önemini anlar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, | 
| 3 | İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini blir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | Performans değerleme sistemini, birey ve örgüt açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| 7 | İKY'nin huhuki boyutlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, | 
| 8 | Ücret sistemlerinin nasıl yapılandırıldığını ve diğer İKY fonksiyonlarıyla ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| 9 | Ekonomik, politik ve siyasal faktörlerin İKY´de ortaya çıkardığı değişimi yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| 10 | İKY sistemini ve uygulamalarını Türkiye bağlamında değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 2 | İnsan Kaynakları Yönetimi: Kavramsal Çerçeve, Tarihsel Gelişimi, Amaçları ve Önemi | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 3 | İş Analizi ve İş Tasarımı | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 4 | İK Planlaması | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 5 | İK Temin ve Seçimi | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 6 | Eğitim ve Geliştirme | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 7 | Performans Değerlendirme | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 8 | Özgeçmiş Geliştirme ve Değerlendirme Çalışması | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Kariyer Geliştirme | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 11 | İş değerleme ve Ücret | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 12 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 13 | İKY´de Güncel Konular | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| 14 | Türkiye'de İKY ve Genel Değerlendirme | Belirtilen Kaynakların İlgili Bölümlerinin Okunması | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dersi veren öğretim üyesi tarafından sisteme konulacak ders notları ve makaleler | 
| Ders Kaynakları | Uyargil, C. ve diğ., (2015), İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, 7. Baskı, İstanbul. Ergeneli, A. ve diğ., (2014), İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel, Ankara. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | ||||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | ||||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | ||||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir. | ||||||||||
| 2 | İş Analizinin önemini anlar ve uygular. | ||||||||||
| 3 | İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir. | ||||||||||
| 4 | Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini blir. | ||||||||||
| 5 | Performans değerleme sistemini, birey ve örgüt açısından değerlendirir. | ||||||||||
| 6 | Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. | ||||||||||
| 7 | İKY'nin huhuki boyutlarını bilir. | ||||||||||
| 8 | Ücret sistemlerinin nasıl yapılandırıldığını ve diğer İKY fonksiyonlarıyla ilişkisini değerlendirir. | ||||||||||
| 9 | Ekonomik, politik ve siyasal faktörlerin İKY´de ortaya çıkardığı değişimi yorumlar. | ||||||||||
| 10 | İKY sistemini ve uygulamalarını Türkiye bağlamında değerlendirir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 2. Kısa Sınav | 15 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Ödev | 2 | 10 | 20 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||