| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yeni Hizmet Tasarımı | SAU 561 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hizmet tasariminin temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
| 2 | Hizmet sektorunun ozellikleri ve Pazar basarisi acisindan hizmet tasariminin onemini bilir | Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Hizmet palanlamasinin nasil yapilacagini ve asamalarini tanimlar | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
| 4 | Basarili hizmet tasarimi uygulamalari için kritik faktörleri tanimlar ve degerlendirir | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hizmet kavrami ve hizmet sektoru | ilgili ünite ve notlar |
| 2 | Surec tasarimi ve hizmet kavrami iliskisi | ilgili ünite ve notlar |
| 3 | Boşluk (GAP) modeli ve onemi | ilgili ünite ve notlar |
| 4 | Hizmet tasarimi prensipleri | ilgili ünite ve notlar |
| 5 | Hizmet plani (blue print) hazırlama | ilgili ünite ve notlar |
| 6 | Hizmet tasarimi organizasyonu | ilgili ünite ve notlar |
| 7 | Hizmet tasarimi ve teknoloji ilişkisi | ilgili ünite ve notlar |
| 8 | Hizmet tasarimi uygulama | ilgili ünite ve notlar |
| 9 | Ara Sınav | ilgili ünite ve notlar |
| 10 | Hizmet tasarimi geliştirme | ilgili ünite ve notlar |
| 11 | Iyi tasarlanmis bir hizmet tasariminin ozellikleri | ilgili ünite ve notlar |
| 12 | Hizmet tasariminda basari kriterleri | ilgili ünite ve notlar |
| 13 | Sinif uygulamasi ve sunumlar | ilgili ünite ve notlar |
| 14 | Sinif uygulamasi ve sunumlar | ilgili ünite ve notlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers, Hoboken, |
| Ders Kaynakları | Services Marketing: People, Technology, Strategy 8th Edition, World Scientific. |
| Sıra | İŞLETME FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| Sıra | İŞLETME BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hizmet tasariminin temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir | ||||||||||||||||
| 2 | Hizmet sektorunun ozellikleri ve Pazar basarisi acisindan hizmet tasariminin onemini bilir | ||||||||||||||||
| 3 | Hizmet palanlamasinin nasil yapilacagini ve asamalarini tanimlar | ||||||||||||||||
| 4 | Basarili hizmet tasarimi uygulamalari için kritik faktörleri tanimlar ve degerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Proje / Tasarım | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 16 | 16 |
| Final | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||