Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Hizmet Tasarımı | SAU 561 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hizmet tasariminin temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
2 | Hizmet sektorunun ozellikleri ve Pazar basarisi acisindan hizmet tasariminin onemini bilir | Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Hizmet palanlamasinin nasil yapilacagini ve asamalarini tanimlar | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
4 | Basarili hizmet tasarimi uygulamalari için kritik faktörleri tanimlar ve degerlendirir | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hizmet kavrami ve hizmet sektoru | ilgili ünite ve notlar |
2 | Surec tasarimi ve hizmet kavrami iliskisi | ilgili ünite ve notlar |
3 | Boşluk (GAP) modeli ve onemi | ilgili ünite ve notlar |
4 | Hizmet tasarimi prensipleri | ilgili ünite ve notlar |
5 | Hizmet plani (blue print) hazırlama | ilgili ünite ve notlar |
6 | Hizmet tasarimi organizasyonu | ilgili ünite ve notlar |
7 | Hizmet tasarimi ve teknoloji ilişkisi | ilgili ünite ve notlar |
8 | Hizmet tasarimi uygulama | ilgili ünite ve notlar |
9 | Ara Sınav | ilgili ünite ve notlar |
10 | Hizmet tasarimi geliştirme | ilgili ünite ve notlar |
11 | Iyi tasarlanmis bir hizmet tasariminin ozellikleri | ilgili ünite ve notlar |
12 | Hizmet tasariminda basari kriterleri | ilgili ünite ve notlar |
13 | Sinif uygulamasi ve sunumlar | ilgili ünite ve notlar |
14 | Sinif uygulamasi ve sunumlar | ilgili ünite ve notlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers, Hoboken, |
Ders Kaynakları | Services Marketing: People, Technology, Strategy 8th Edition, World Scientific. |
Sıra | İŞLETME FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Sıra | İŞLETME BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hizmet tasariminin temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir | ||||||||||||||||
2 | Hizmet sektorunun ozellikleri ve Pazar basarisi acisindan hizmet tasariminin onemini bilir | ||||||||||||||||
3 | Hizmet palanlamasinin nasil yapilacagini ve asamalarini tanimlar | ||||||||||||||||
4 | Basarili hizmet tasarimi uygulamalari için kritik faktörleri tanimlar ve degerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |