Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kritik Analitik Düşünce Becerileri SAU 557 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY, Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Bünyamin Yasin Çakmak

Arş. Gör. Fatih Sert

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Katılımcıların eleştirel  düşünce becerilerini geliştirmek ve bu becerilerini aktif şekilde uygulamalarına zemin hazırlamaktır.

Dersin İçeriği

Düşünme kavramının Açıklanması

Karar Alma ve Düşünme Özellikleri

Kritik Düşünme, Eleştirel Yaklaşım ve Analitik Kavramlarının Açıklanması

Argüman,Retorik,Öncül, Çıkarım Kavramlarının Açıklanması 

Argüman Oluşturma ve Değerlendirme

Mantık,Tümdengelim,Tümevarım Kavramları

Algı Yönetimi ve Basamakları

Ara Sınav

Kritik ve Analtik Düşünme  Aşamaları

Kritik ve Analtik Düşünme Önündeki Engeller

Aldatıcı muhakeme,Safsata Dil Kalıpları ve Örnekleri

Doğru Bilgi, İnanç ve Görelilik Kavramları

Medya ve Propaganda Bağlamında Kritik ve Analtik Düşünme

 

Kritik Düşünme, Eleştirel Yaklaşım, Analitik Kavramlarının Açıklanması

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eleştirel Düşünme Becerileri Kazanmak Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
2 Karar Alma ve Düşünme Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Argüman Oluşturma Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Mantık Kavramları Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Kritik Analitik Düşünme Önündeki Engeller Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Ödev, Sınav,
6 Aldatıcı Muhakeme ve Safsata Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Ödev, Sınav,
7 Medya ve Propaganda Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Düşünce Kavramı, KAD Kavramı ve önemi, Birey Olarak Farkındalık ve Kritik Analitik Düşünme Bakış Açısından Vazifelerimiz, Dil ve Düşünme . Kritik ve Analitik Düşünmenin Önündeki Engeller, Muhakeme, Delillerle Sorgulama Ders Notları
2 Hedef Belirleme Ders Notları
3 Algılama Yönetimi, Farkındalık Kültürü Oluşturmada Algıda Seçicilik Ders Notları
4 Safsata Kılavuzu Ders Notları
5 Safsata Kılavuzu Ders Notları
6 Propaganda ve İkna teknikleri Ders Notları
7 Propaganda ve İkna teknikleri Ders Notları
8 Kitleler Psikolojisi Ders Notları
9 Sor, Sorgula, Muhakeme Et Ders Notları
10 Evhamlı ve kaygılı olmayı bırak Ders Notları
11 Çelişkileri fark et Ders Notları
12 Arzularına gem vur Makul ol Ders Notları
13 Kritik Okuma, Örnek Makale Analizi Ders Notları
14 Kritik Okuma, Örnek Makale Analizi Ders Notları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 

Eleştirel Düşünme Kılavuzu,Tracy Bowell, Gary Kemp,TÜBİTAK Yayınları

Sıra SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak
2 Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak
3 Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak
4 Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma
5 Örgütsel verileri analiz etmek
6 Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak
7 Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak
8 Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak
9 Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek
10 Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak
Sıra İŞLETME BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Eleştirel Düşünme Becerileri Kazanmak
2 Karar Alma ve Düşünme
3 Argüman Oluşturma
4 Mantık Kavramları
5 Kritik Analitik Düşünme Önündeki Engeller
6 Aldatıcı Muhakeme ve Safsata
7 Medya ve Propaganda
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5