| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İşletmecilik | SAU 551 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletmecilikle İlgili Temel Kavramları Açıklar | Örnek Olay, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Yönetim Fonksiyonlarını Açıklar | Tartışma, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 3 | İşletme Fonksiyonlarını Açıklar | Tartışma, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 4 | İşletmenin Çevresel Değişkenlerini Analiz Edebilir | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Örnek Olaylar Üzerinden Teorik Bilgiyi Pratiğe Dönüştürebilir | Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşletmeciliğe İlişkin Temel Kavramlar | |
| 2 | Ekonomik Sistemler ve İşletmecilik | |
| 3 | İşletmelerin Amaçları | |
| 4 | İşletme Sınıflandırılması, İşletmelerin Hukuki Yapıları | |
| 5 | İşletme ve Çevresi | |
| 6 | Yönetimin Fonksiyonları (Karar Verme, Planlama, Koordinasyon, Örgütleme, Denetim, Yöneltme) | |
| 7 | Yönetimin Fonksiyonları (Karar Verme, Planlama, Koordinasyon, Örgütleme, Denetim, Yöneltme) | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İşletmenin Fonksiyonları (İnsan Kaynakları, Pazarlama, Üretim Yönetimi, Finansman) | |
| 10 | İşletmenin Fonksiyonları (İnsan Kaynakları, Pazarlama, Üretim Yönetimi, Finansman) | |
| 11 | İşletmenin Fonksiyonları (İnsan Kaynakları, Pazarlama, Üretim Yönetimi, Finansman) | |
| 12 | İşletmecilikte Güncel Konular | |
| 13 | Örnek Olay İncelemeleri | |
| 14 | Örnek Olay İncelemeleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları |
| Sıra | İŞLETME BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| Sıra | SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | X | |||||
| 2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | X | |||||
| 3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | X | |||||
| 4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | X | |||||
| 5 | Örgütsel verileri analiz etmek | X | |||||
| 6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | X | |||||
| 7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | X | |||||
| 8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | X | |||||
| 9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | X | |||||
| 10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak | X | |||||
| Sıra | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
| 2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
| 3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
| 4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
| 5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
| 6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
| 7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | X | |||||
| 8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
| 9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | X | |||||
| 10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X | |||||
| Sıra | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | X | |||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X | |||||
| Sıra | İŞLETME (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| Sıra | ULUSLARARASI TİCARET VE FİNANSMAN BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alan bilgisini sağlama | X | |||||
| 2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
| 5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
| 6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
| 7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
| 8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
| 9 | Etik farkındalık | X | |||||
| 10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletmecilikle İlgili Temel Kavramları Açıklar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 2 | Yönetim Fonksiyonlarını Açıklar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 3 | İşletme Fonksiyonlarını Açıklar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 4 | İşletmenin Çevresel Değişkenlerini Analiz Edebilir | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 5 | Örnek Olaylar Üzerinden Teorik Bilgiyi Pratiğe Dönüştürebilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||