Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Darboğaz Yönetimi | SAU 555 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MURAT AYANOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Üniversitenin çeşitli lisans seviyesindeki öğrenciler için, gerek sosyal ve gerekse işletme çevresinde oluşan problemlere ve çözümlerine farklı bir bakış açısı vermektir. Dersin felsefesi anlaşıldığında, sorunları herzamankinden farklı görmeye başlayacağız. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giris ve Amaç | |
2 | Darboğaz ve Kısıtlar Teorisi Nedir, Önemi Nedir? | |
3 | Yeni Bir Yönetim Yaklasımı | |
4 | Fiziksel ve Politik Kısıtlar | |
5 | Kısıtlar Teorisi Yönetim Sistemi ve Sistemin Elemanları | |
6 | Mantık Ağacı Diyagramı, İstenmeyen Sonuçlar ve Kök Nedenler | |
7 | Kısıtlar Teorisi Sistem Anlayısı ve Araçları | |
8 | Sistem Kısıtları, Amacın Ölçülmesi, Neden-Sonuç İliskisi | |
9 | Kısıt Teorisi ve Mükemmel Süreç Gelistirme | |
10 | Kısıtlar Teorisinin Bes Adımlı Odaklanma Prosesi | |
11 | Mantıksal Düsünme Süreci ve Mantıksal Düsünme Sürecinin Yararları | |
12 | Mantıksal Düsünme Sürecinin Üç Temel Sorusu | |
13 | Mantıksal Düsünme Sürecinin Bes Aracı | |
14 | Genel tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|