Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | BIY 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HATİCE TUNCA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CANSU AKBULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerine uygun araştırma yapabilmelerini ve bunları uygun bir şekilde sunmasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Araştırma niçin ve nasıl yapılır. Biyoloji alanında yapılacak araştırma konusunun seçimi, konu etrafında bilgi toplamak için literatürler incelenmesi, internet, kütüphane ve dökümantasyon merkezlerinden yararlanma şekilleri, toplanan bilgilerin ne şekilde değerlendirilmesi gerektiği, sonuca ulaşan çalışmaların ne şekilde yayına hazır hale getirileceği, manuskript içerisinde kullanılacak teknik kısaltmalardan ne şekilde yararlanılacağı, bibliyografya hazırlanması sırasında takip edilmesi gereken yollar, Tez yazım kuralları ve tezin nasıl yazılması gerektiği, Seminer verirken nelere dikkat edilmeli |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırmanın niçin ve nasıl yapıldığını öğrenir | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Araştırmanın özelliklerini öğrenir | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Konu bulmadaki kriterleri öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
4 | Hipotez kurmayı ve veri elde etme yöntemlerini kavrar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
5 | Tez yazımını öğrenir | Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
6 | Makale yazımını öğrenir | Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
7 | Proje yazımını öğrenir | Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
8 | Seminer verme tekniklerini öğrenir. | Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyolojik Bilimlerde Araştırma ve Yayın Tekniğine Giriş | |
2 | Bilgi, Bilginin Çeşitleri ve Bilimin Temel İşlevleri | |
3 | Araştırmanın Tanımı ve Araştırma Konusunun Seçimi | |
4 | Literatür Taraması | |
5 | Bilimsel Proje Hazırlama | |
6 | Bilimsel Proje Hazırlama | |
7 | Lisansüstü Tez Yazım Süreci | |
8 | Lisansüstü Tez Yazım Süreci | |
9 | Ara sınav | |
10 | Kongre Katılımı ve Bildiri Hazırlama | |
11 | Makale Yazım Teknikleri | |
12 | Bilimsel Çalışmalar ve Etik | |
13 | Seminer | |
14 | Seminer |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | X | |||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X | |||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |