| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Meyvecilikte Çoğalmanın Esasları | BIY 628 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖMER BEYHAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilerin farklı çoğaltma teknikleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmalarıdır. | 
| Dersin İçeriği | Çoğaltmanın genel esasları: Eşeyli çoğaltma; Meyve tohumlarının gelişmesi,tohum seçimi, tohum üretimi, tohum üretiminin esasları,tohumda çoğaltma, Eşeysiz çoğaltma; eşeysiz çoğaltmada genel bilgiler, çelikle çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik esasları, çelikle çoğaltmanın tekniği, aşılama, daldırma. Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Çoğaltmanın genel esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Eşeyli çoğaltma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Meyve tohumlarının gelişmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Tohum seçimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | Tohumla üretim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | Tohumla üretim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| 7 | Tohumla Üretimin biyolojik esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| 8 | Tohumla Üretimin biyolojik esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| 9 | Eşeysiz çoğaltma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| 10 | Eşeysiz çoğaltmada genel bilgiler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| 11 | Çelikle çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| 12 | Aşıyla Çoğaltma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| 13 | Daldırma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| 14 | Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| 15 | Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Çoğaltmanın genel esasları | |
| 2 | Eşeyli çoğaltma | |
| 3 | Meyve tohumlarının gelişmesi | |
| 4 | Tohum seçimi | |
| 5 | Tohumla üretim | |
| 6 | Tohumla üretim | |
| 7 | Tohumla Üretimin biyolojik esasları | |
| 8 | Eşeysiz çoğaltma | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Eşeysiz çoğaltmada genel bilgiler | |
| 11 | Çelikle çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik esasları | |
| 12 | Çelikle çoğaltma teknikleri | |
| 13 | Aşılama, Daldırma | |
| 14 | Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notları ve dığer yardımcı materyaller dersten önce veya ders sırasında verilecektir. | 
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | ||||||
| 3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | ||||||
| 4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
| 5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
| 9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
| 11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | ||||||
| 12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çoğaltmanın genel esasları | |||||||||||||
| 2 | Eşeyli çoğaltma | |||||||||||||
| 3 | Meyve tohumlarının gelişmesi | |||||||||||||
| 4 | Tohum seçimi | |||||||||||||
| 5 | Tohumla üretim | |||||||||||||
| 6 | Tohumla üretim | |||||||||||||
| 7 | Tohumla Üretimin biyolojik esasları | |||||||||||||
| 8 | Tohumla Üretimin biyolojik esasları | |||||||||||||
| 9 | Eşeysiz çoğaltma | |||||||||||||
| 10 | Eşeysiz çoğaltmada genel bilgiler | |||||||||||||
| 11 | Çelikle çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik esasları | |||||||||||||
| 12 | Aşıyla Çoğaltma | |||||||||||||
| 13 | Daldırma | |||||||||||||
| 14 | Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması | |||||||||||||
| 15 | Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Ödev | 1 | 5 | 5 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||