| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Toksikoloji | BIY 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ, |
| Dersin Yardımcıları | yok |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Toksikoloji ve toksik etki hakkında temel bilgilerin öğrenciye kazandırılması amaçlanmaktadır |
| Dersin İçeriği | Toksikolojiye giriş ve temel kavramların tanımları, Toksik etki, Toksisite testleri, Toksikokinetik ve toksikodinami, Toksik etki ana mekanizmaları, Toksisiteyi etkileyen faktörler, Toksik etkinin sınıflandırılması, Genotoksik etki, Teratojenite, İlaç alerjisi, Sirkadyen toksikolojisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Toksikoloji ve toksik etki hakkında temel bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Toksikolojide kullanılan temel kavramları açıklayabilcektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Toksikolojinin alt dallarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Toksik etkileri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Toksik maddelerin çeşitli organ ve sistemler üzerindeki etkilerini açıklayabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Farklı yollarla meydana gelebilecek akut ve kronik toksisitesi açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Toksikolojiye giriş ve temel kavramların tanımları | |
| 2 | Toksik etki | |
| 3 | Toksisite testleri | |
| 4 | Toksikokinetik | |
| 5 | Toksik etki ana mekanizmaları | |
| 6 | Toksisiteyi etkileyen faktörler | |
| 7 | Toksik etkinin sınıflandırılması | |
| 8 | Genotoksik etki | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Teratojenite | |
| 11 | İlaç alerjisi | |
| 12 | Sirkadyen toksikolojisi | |
| 13 | Endokrin Bozucular | |
| 14 | Pestisitler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Stacey NH (Ed): Occupational Toxicology, 2nd edition, Taylor and Francis, (2005). |
| Ders Kaynakları | 1. Stacey NH (Ed): Occupational Toxicology, 2nd edition, Taylor and Francis, (2005). |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | X | |||||
| 4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X | |||||
| 5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | X | |||||
| 9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
| 11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | X | |||||
| 12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Toksikoloji ve toksik etki hakkında temel bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır | |||||||||||||
| 2 | Toksikolojide kullanılan temel kavramları açıklayabilcektir. | |||||||||||||
| 3 | Toksikolojinin alt dallarını tanımlar. | |||||||||||||
| 4 | Toksik etkileri sıralar. | |||||||||||||
| 5 | Toksik maddelerin çeşitli organ ve sistemler üzerindeki etkilerini açıklayabilecektir. | |||||||||||||
| 6 | Farklı yollarla meydana gelebilecek akut ve kronik toksisitesi açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||