| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Klasik Fıkıh Metinleri | ISH 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | usul metin tahlilleri  | 
                                
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET SELMAN BAKTI | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ahmet Numan Ünver.  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | 
| Dersin Amacı | Klasik fıkıh metinlerini öğrenciye tanıtmak Students’ understanding of classical definitions and concepts of Fiqh texts  | 
                                
| Dersin İçeriği | Fıkhın farklı literatür türlerinden klasik metinlerin tanıtılarak okutulması To introduce students to the concepts of Fiqh based on different resources  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Fıkıh eserlerinin klasik tasnifinin ortaya çıkışını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Performans Görevi, Sınav, | 
| 2 | Klasik dönem fıkıh literatürünü örneklerle tasvir eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, | 
| 3 | Hanefi fıkıh doktrinini klasik metinleriyle analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, | 
| 4 | Klasik fıkıh teorisinin modern döneme geçişte değişimini gözlemler. | Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, | 
| 5 | Farklı ekollerin klasiklerinden hareketle fıkhi analizine mukayeseli bir perspektif katar. | Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, | 
| 6 | Fıkhın ibadet bölümlerinde karşılaştırmalı bir analiz yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, | 
| 7 | Fıkhın aile ve evlenme ile ilgili ilkelerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Fıkıh: kavramsal giriş | |
| 2 | İslam Hukuk ekolleri: Tarihsel arkaplan | |
| 3 | İlk dönem fıkıh Literatürünün tanıtımı | |
| 4 | İlk dönem fıkıh usulü metinlerinden örnekler | |
| 5 | Klasik fıkıh usulünden seçme metin okumaları | |
| 6 | Fıkıh Usulü Seçme metin okumalar | |
| 7 | Fıkıh Usulü Seçme metin okumalar | |
| 8 | vize | |
| 9 | Farklı türden fıkıh metinlerinin tanıtımı | |
| 10 | Fıkıh Seçme metin okumaları | |
| 11 | Fıkıh Seçme metin okumaları | |
| 12 | Fıkıh Seçme metin okumaları | |
| 13 | Fıkıh Seçme metin okumaları | |
| 14 | Fıkıh Seçme metin okumaları | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Kuduri, el-muhtasar  | 
                                
| Ders Kaynakları | Imam el-Mevsıli, el-Muhtar,  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | 
|---|---|---|
| 1 | Fıkıh eserlerinin klasik tasnifinin ortaya çıkışını anlatır. | |
| 2 | Klasik dönem fıkıh literatürünü örneklerle tasvir eder. | |
| 3 | Hanefi fıkıh doktrinini klasik metinleriyle analiz eder. | |
| 4 | Klasik fıkıh teorisinin modern döneme geçişte değişimini gözlemler. | |
| 5 | Farklı ekollerin klasiklerinden hareketle fıkhi analizine mukayeseli bir perspektif katar. | |
| 6 | Fıkhın ibadet bölümlerinde karşılaştırmalı bir analiz yapar. | |
| 7 | Fıkhın aile ve evlenme ile ilgili ilkelerini kavrar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 | 
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||