| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Klasik Metinlerde Kelam Proplemleri | KLM 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | YOK | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN AKKUŞ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | YOK | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilerin kelam problemleriyle alakalı Arapça metinleri anlamalarına sağlamak. | 
| Dersin İçeriği | Selefi kelam metinleri;  Mutezilî kelam metinleri; Eşarî kelam metinleri; Hanefî-MatüridÎ kelam metinleri  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Selefî klâsik kelam metinlerini okur, anlar ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, | 
| 2 | Selefî klâsik kelam metinlerini okur, anlar ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, | 
| 3 | Eşarî klâsik kelam metinlerini anlamayı ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, | 
| 4 | Mâtürîdî klâsik kelam metinlerini anlar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, | 
| 5 | el-Fıkhul-ekberde Uluhiyet ve Allahın sıfatları, kaza-kader ve irade ile ilgili metinleri okur, anlar ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, | 
| 6 | Mutezileye ait Şerhu Usulil-hamsede kaza-kader ve irade ile ilgili metinleri okur, anlar ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ebu Hanifenin hayatı ve görüşleri | |
| 2 | el-Fıkhul-ekberde Uluhiyet ve Allahın sıfatları | |
| 3 | el-Fıkhul-ekberde kaza- kader, irade ve iman konuları | |
| 4 | Akidetüt-Tahavîde Uluhiyet ve Allahın sıfatları | |
| 5 | Akidetüt-Tahavîde kaza-kader ve irade | |
| 6 | Akidetüt-Tahavîde iman bahisleri | |
| 7 | Eşarinin hayatı ve görüşleri | |
| 8 | el-İbanede Uluhiyet ve Allahın sıfatları | |
| 9 | el-İbanede iman bahisleri | |
| 10 | el-İbanede kaza-kader ve irade meselesi | |
| 11 | el-İnsafta Uluhiyet ve Allahın sıfatları | |
| 12 | el-İnsafta kaza-kader, irade ve iman | |
| 13 | Şerhu Usulil-hamsede Tevhid, Allahın sıfatları ve iman | |
| 14 | Şerhu Usulil-hamsede kaza-kader ve irade | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1-Ebul-Müntehâ, Şerhul-Fıkhıl-ekber li ebî Hanife, İst., 1307 h. | 
| Ders Kaynakları | 1- Eşarî, el-İbane, Medine, 1409 h. 2- Bakıllanî, el-İnsaf, Kahire, 1963. 3- Abdullah b. Abdülmuhsin et-Türkî, Şerhul-Akîdetit-Tahaviyye, Beyrut, 1987. 4- Nureddin es-Sabuni, el-Bidaye,(trc. B.Topaloğlu), Ankara, ts. 5-Kadı Abdulcebbar, Şerhu Usûlil-hamse. 6-Cüveynî, el-İrşad, Kahire, 1950.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | 
|---|---|---|
| 1 | Selefî klâsik kelam metinlerini okur, anlar ve değerlendirir. | |
| 2 | Selefî klâsik kelam metinlerini okur, anlar ve değerlendirir | |
| 3 | Eşarî klâsik kelam metinlerini anlamayı ve yorumlar. | |
| 4 | Mâtürîdî klâsik kelam metinlerini anlar ve yorumlar. | |
| 5 | el-Fıkhul-ekberde Uluhiyet ve Allahın sıfatları, kaza-kader ve irade ile ilgili metinleri okur, anlar ve değerlendirir. | |
| 6 | Mutezileye ait Şerhu Usulil-hamsede kaza-kader ve irade ile ilgili metinleri okur, anlar ve değerlendirir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||