| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocukta Dini ve Ahlaki Düşüncenin Gelişimi | FDE 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HASAN MEYDAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. HASAN MEYDAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin dini ve ahlaki düşüncenin gelişim aşamaları ve özellikleri konusunda verilere dayalı bilgi sahibi olmasını hedeflemektedir. |
| Dersin İçeriği | Bilişsel gelişim teorileri, Kohlberg ahlaki gelişim teorisi, çocukta dini düşüncenin gelişimi, gelişim aşamalarına göre bazı dini ve ahlaki kavramlarının öğretimi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocukta bilişsel ve ahlaki gelişim teorilerini ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 2 | Çocukta dini ve ahlaki gelişim aşamaları ve özelliklerini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
| 3 | Çocuktaki ahlaki ve dini düşünce gelişimiyle ilgili verileri kullanmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
| 4 | Ahlaki gelişim teorilerini İslam ahlak anlayışında uygular | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, |
| 5 | Çocukta Allah inancı gelişimini örneklendir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
| 6 | Ahlaki gelişim teorilerini dinlerin bakış açısına göre değerlendirir | Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dini düşünce gelişimine giriş | |
| 2 | Çocuklukta dini düşünce gelişimi | |
| 3 | Çocuklukta ahlaki gelişim | |
| 4 | Piagetee gore bilişsel gelişim aşamaları | |
| 5 | Çocuklukta Tanrı kavramı | |
| 6 | Çocuklukta ölüm kavramı | |
| 7 | Dini ve seküler ahlaki gelişim teorilerine genel bakış | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Kohlberge gore ahlaki gelişimin evreleri | |
| 10 | Goldmana gore çocukta dini düşüncenin gelişimi | |
| 11 | İslamda bazı ahlaki kavramların çocuğa öğretimi | |
| 12 | İslamda bazı ahlaki kavramların öğretimi | |
| 13 | Hristiyanlıkta bazı ahlaki kavramların öğretimi | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | R. Kaymakcan, & M. Uyanık,(eds) Teorik ve Pratik Yönleriyle Ahlak, İstanbul: DEM Yayınları, 2007 |
| Ders Kaynakları | [2] K. E. Hyde, Religion in Childhood and Adolescence, Birmingham: Religious Education Press, 1990. [3] K. Yavuz, Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişimi, Ankara: DİB Yayınları, 1983 [4] M. Yıldız, Çocuklarda Tanrı Tasavvurunun Gelişimi, İzmir, İlahiyat Yayınları, 2007 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | ||||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | ||||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | ||||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocukta bilişsel ve ahlaki gelişim teorilerini ifade eder | |||||||||
| 2 | Çocukta dini ve ahlaki gelişim aşamaları ve özelliklerini açıklar | |||||||||
| 3 | Çocuktaki ahlaki ve dini düşünce gelişimiyle ilgili verileri kullanmak | |||||||||
| 4 | Ahlaki gelişim teorilerini İslam ahlak anlayışında uygular | |||||||||
| 5 | Çocukta Allah inancı gelişimini örneklendir | |||||||||
| 6 | Ahlaki gelişim teorilerini dinlerin bakış açısına göre değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||