Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Polimerlere Uygulanan Test Yöntemleri | MTM 550 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | HÜSEYİN ÜNAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Polimer malzeme ve şekillendirme teknolojilerinin son yıllarda hızlı gelişmesi, polimerlerin endüstride ve günlük yaşantımızda, geleneksel malzemelerin yerine kullanılması ihtiyacını çıkarmıştır. Polimerlere uygulanan test yöntemlerinin, endüstride ve mesleki okullarda görev yapacak veya yapmakta olan öğrencilerimizin öğrenmesi hedeflenmektedir. Bu amaçla polimerlere uygulanan mekanik, kimyasal, termal, optik, yanmazlık, analitik ve elektriksel özelliklerin belirlenmesinde kullanılan test yöntemlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | I.Temel kavramlar II.Mekanik özellikler III.Termal özellikler IV.Elektriksel özellikler V.Optik özellikler VI.Analitik testler VII.Yanmazlık testleri VIII.Malzeme karakterizasyon testleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Plastik malzemelerin test metotlarını planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Plastik malzemelerin mekanik özelliklerini değerlendirebilir ve yapılandırır. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
3 | Plastik malzemelerin yanmayı geciktirici testini değerlendirebilir ve plan oluşturur. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, |
4 | Plastik malzemelerin termal özelliklerini değerlendirebilir ve plan oluşturur. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
5 | Plastik malzemelerin elektriksel özelliklerini değerlendirebilir ve plan oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | |
2 | Polimerlerde şartlandırma prosedürleri | |
3 | Mekanik özellikler, çekme, basma, eğme deneyi ve standartları | |
4 | Darbe, sertlik, aşınma deneyleri ve standartları | |
5 | Yorulma, sürünme ve gerilme gevşemesi deneyleri ve standartları | |
6 | Termal testler, Yüksek sıcaklık performans testleri | |
7 | Elektriksel özellikler, Elektrik direnç testleri | |
8 | Polimerlerin yanmazlık testleri, UL 94 ve Oksijen indeks vs. | |
9 | Analitik testler, yoğunluk, su emme, nem tayini | |
10 | Şeffaflık, renk ve parlaklık analizleri | |
11 | Ergime akış indeksi, Viskozite, termal analiz tekniği testleri | |
12 | Polimer malzemelerin belirlenme analizi | |
13 | Polimerlerde kırılma analizi | |
14 | Polimerlerin Tahribatsız muayeneleri, Ultrasonik yöntem |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [2] Vishu H. Shah, Handbook of Plastics Testing Technology, 1983. [3] TMMOB, Makine Müh. Odası, Plastik Teknolojisi seminer notları II, 1995, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |