Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramiklerin Karakterizasyonu | MTM 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Seramik toz ve bulk malzemelerin karakterize edilmesinde kullanılan yöntem ve tekniklerin verilmesi |
Dersin İçeriği | Seramik tozların karakterizasyonu; toz partikül boyutu, yüzey alanı, toz morfolojisi, kimyasal bileşim, seramik bulk malzemelerin karakterizasyonu; mikroyapı, fiziksel ve mekanik özellikler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik tozların karakterizasyon yöntemlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Toz boyutu, yüzey alanı ve paketlenmeyi belirlemeyi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Seramik bulk malzemenin yoğunluğunu hesaplar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
4 | Seramiklerin fiziksel özelliklerini açıklar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Seramik malzemeleri mikroyapısal açıdan karakterize eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Seramik malzemelerin mekanik özeliklerini kavrar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramik tozların karakterizasyonu | |
2 | Toz partikül boyutu belirleme | |
3 | Tozların yüzey alanı, paketleme yoğunluğu ve sıkıştırabilirliğinin ölçümü | |
4 | Seramik bulk malzemelerin karakterizasyonu | |
5 | Yoğunluk | |
6 | Termal özellikler | |
7 | Elektriksel özellikler (elektronik ve iyonik iletkenlik) | |
8 | Elektriksel özellikler (yarı iletken, süper iletken ve dielektrik) | |
9 | Magnetik özellikler | |
10 | Magnetik özellikler | |
11 | Optik özellikler | |
12 | Mikroyapı özellikleri | |
13 | Mekanik özellikler (sertlik, çekme) | |
14 | Mekanik özellikler (basma, eğme ) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. D. W. RICHERSON, Modern Ceramic Engineering, Third Edition, USA, 2006. 2. R. M. GERMAN, Toz Metalurjisi ve Parçacıklı Malzeme İşlemleri, Birinci Basım, Ankara, 2007 3. W. D. KINGERY, H. K. BOWEN, D. R. UHLMANN, Introduction to Ceramics, John Wiley & Sons Inc., New York, 1976. 4. ASM HANDBOOK, Volume 9, Metallography and Microstructures, 2004. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |