| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Yarıiletken Fiziği | FIZ 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | İleri Yoğun Madde Fiziği I, İleri Yoğun Madde Fiziği II | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SADIK BAĞCI | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi METİN ASLAN, | 
| Dersin Yardımcıları | Katıhal Fiziği Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri | 
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Yarıiletkenler günümüz teknolojisinin vazgeçilmez maddelerindendir. Bu dersin amacı master ve doktora öğrencilerinin yarıiletkenler konusunda bilgilendirmek ve onları ciddi araştırmalar yapacak seviyeye getirmektir. | 
| Dersin İçeriği | Yarıiletkenlere Giriş, Saf ve Katkılı Yarıiletkenler, Yarıiletkenlerin Elektronik Özellikleri, Yarıiletkenlerin Dinamik Özellikleri, Yarıiletkenlerin Optik Özellikleri, Eklem Teorisi, Diyotlar, Transistörler, Yarıiletken Lazerler | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Yarıiletkenlerin kristal yapılarını belirler ve teknolojik kullanım alanlarına göre sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | İletken, yarıiletken ve yalıtkanlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, | 
| 3 | Yarıiletkenlerin bant yapılarını kuantum teorisine göre yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, | 
| 4 | Saf ve katkılı yarıiletkenlerin iletkenlik mekanizmalarını izah eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, | 
| 5 | Yarıiletkenlerin dinamik ve optik özelliklerini belirler ve teknolojide nasıl kullanılabileceğini örneklerle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, | 
| 6 | Eklem teorisinin ana hatlarıyla belirtir ve tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, | 
| 7 | Diyotların ve transistörlerin çalışma prensibini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, | 
| 8 | Yarıiletken lazerlerin çalışma teorisini araştırır ve teknolojide kullanımlarını örneklerle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Yarıiletkenlerin atomik özellikleri | |
| 2 | Saf ve katkılı yarıiletkenler | |
| 3 | Yarıiletkenlerin elektronik özellikleri | |
| 4 | Yarıiletkenlerin elektronik özellikleri | |
| 5 | Yarıiletkenlerin dinamik özellikleri | |
| 6 | Yarıiletkenlerin dinamik özellikleri | |
| 7 | Yarıiletkenlerin optik özellikleri | |
| 8 | Yarıiletkenlerin optik özellikleri | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Eklem teorisi | |
| 11 | Diyotlar | |
| 12 | Transistörler | |
| 13 | Yarıiletken lazerler | |
| 14 | Yarıiletken lazerler | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [2]“Semiconductro Optoelectronic Devices”, Pallab Bhattacharya,Prentice Hall, 1997. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
| 2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
| 3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
| 4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
| 5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
| 6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yarıiletkenlerin kristal yapılarını belirler ve teknolojik kullanım alanlarına göre sınıflandırır. | ||||||
| 2 | İletken, yarıiletken ve yalıtkanlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar. | ||||||
| 3 | Yarıiletkenlerin bant yapılarını kuantum teorisine göre yorumlar. | ||||||
| 4 | Saf ve katkılı yarıiletkenlerin iletkenlik mekanizmalarını izah eder. | ||||||
| 5 | Yarıiletkenlerin dinamik ve optik özelliklerini belirler ve teknolojide nasıl kullanılabileceğini örneklerle açıklar. | ||||||
| 6 | Eklem teorisinin ana hatlarıyla belirtir ve tartışır. | ||||||
| 7 | Diyotların ve transistörlerin çalışma prensibini analiz eder. | ||||||
| 8 | Yarıiletken lazerlerin çalışma teorisini araştırır ve teknolojide kullanımlarını örneklerle açıklar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Kısa Sınav | 7 | 
| 2. Kısa Sınav | 8 | 
| 1. Ödev | 7 | 
| 2. Ödev | 8 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 1 | 15 | 15 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||