Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nota Bilgisi | SAU 653 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Notanın ne olduğunu bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
2 | Nota değerlerini okur ve yazar | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | Nota değerlerine karşılık gelen sessiz süreleri (sus=es işaretleri )bilir | Benzetim, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Sözlü Sınav, |
4 | Usul ya da ölçü değerlerini öğrenir. | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, |
5 | Nota değerleriyle vuruşlarının nasıl yapılacağını kavrar. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Usûlleriyle ritmik okuma yapar. | Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
7 | Ritmik okuma ve yazmanın nasıl yapılacağını bilir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | Nota ve porte ilişkisini kavrar ve sesleri tanır. | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nota nedir? | |
2 | Nota değerleri ve bunlara karşılık gelen sus işaretleri. | |
3 | Nota ve porte ilşkisi.Porte üzerinde seslerin yerlerini tanıma çalışmaları. | |
4 | Nota,porte ve müzik dilinde kullanılan diğer sembollerin öğretimesi | |
5 | Usul ya da ölçü değerlerinin kavratılması. | |
6 | Usullerle ritmik okuma çalışmaları.Sesleri süreleri ve nota değerleriyle okuma alıştırmaları | |
7 | Usullerle ritmik yazma çalışmaları. | |
8 | Usullerle ritmik okuma ve yazma çalışmaları. | |
9 | Konuşma dilindeki kelimelerin nota değerleriyle ifade edilmesi.Sözlü eserlerdeki ritmik okuma denemeleri | |
10 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
11 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
12 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
13 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
14 | Öğrenilen bilgilerin genel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mine Mucur Solfej 1 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Notanın ne olduğunu bilir |
2 | Nota değerlerini okur ve yazar |
3 | Nota değerlerine karşılık gelen sessiz süreleri (sus=es işaretleri )bilir |
4 | Usul ya da ölçü değerlerini öğrenir. |
5 | Nota değerleriyle vuruşlarının nasıl yapılacağını kavrar. |
6 | Usûlleriyle ritmik okuma yapar. |
7 | Ritmik okuma ve yazmanın nasıl yapılacağını bilir. |
8 | Nota ve porte ilişkisini kavrar ve sesleri tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 6 | 48 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |