| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Müzik Tarihi | SAU 654 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Müziğin bir fenomen olarak insan hayatındaki yeri ve önemi dolayısıyla bin yıllar boyunca dünyanın çeşitli köşelerinde aldığı biçimler, geçirdiği değişme ve gelişmelere ilişkin müzikte Doğu ve Batı modellemelerinin anlaşılmasını sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Bu bağlamda, tarih, edebiyat, felsefe, siyaset gibi alanların müzik tarihinin anlaşılması ve yorumlanması bakımından kazandırdığı perspektifin fark eder | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | Dünya müzikleri ve çeşitlilikleri konusunda fikir sahibi olur | Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Doğu ve Batı modernleşmesi ve etkileşim süreci konusunda kendini geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | Türkiye ‘de çoksesli müzik ve bu sahada yapılan çalışmalar hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 6 | Müzik tekniği ve teknolojik kullanımın gerekliliğini anlayabilir ve sentezler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 7 | Müzikte doğu ve Batı modellemesinin sentezini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 8 | Türkiyede çokseslilik bilincini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 9 | Avrupa müziğine yöneliş ve bunun getirileri bilincine varır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Müziğin doğuşuna ilişkin teoriler, eski medeniyetlerin ve müzik yaşamları | Kurt Sachs – Müzik Tarihi İlhan Mimaroğlu – Müzik Tarihi Evin İlyasoğlu – Zaman İçinde Müzik Cavidan Selanik – Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni |
| 2 | Müzik bilimi bakımından Eski Yunan; Teoride Doğu ve Batı modellemesi. Doğu aydınlanması- Batı ortaçağında müzik | Kurt Sachs – Müzik Tarihi İlhan Mimaroğlu – Müzik Tarihi Evin İlyasoğlu – Zaman İçinde Müzik Cavidan Selanik – Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni |
| 3 | Batı’da çok sesliliğe yöneliş, ars-nova, Rönesans, Barok ve Bach | |
| 4 | Klasik Çağ: Viyana klasikleri, klasiğin yüceltilmesi dönemin müzik ustaları ve Mozart | Kurt Sachs – Müzik Tarihi İlhan Mimaroğlu – Müzik Tarihi Evin İlyasoğlu – Zaman İçinde Müzik Cavidan Selanik – Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni |
| 5 | 19. yüzyılın başlarında Dünya Tarihi, Toplum ve Birey İlişkisi İlişkisi | Kurt Sachs – Müzik Tarihi İlhan Mimaroğlu – Müzik Tarihi Evin İlyasoğlu – Zaman İçinde Müzik Cavidan Selanik – Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni |
| 6 | Romantizmin Bestecileri, Romantik Piyano, Senfonik Müzik, Lied ve Koral Müzik | Kurt Sachs – Müzik Tarihi İlhan Mimaroğlu – Müzik Tarihi Evin İlyasoğlu – Zaman İçinde Müzik Cavidan Selanik – Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni |
| 7 | 19. yüzyılda Opera, Grand Opera, Opera Comic, İtalya’da Opera | |
| 8 | Romantizm ve 20. Yüzyıl, Post Romantikler, İskandinav Ülkeleri ve İngiltere’de Ulusal Müzik | |
| 9 | 20. yüzyıl Modernizmi Egzotizm, İzlenimcilik | Kurt Sachs – Müzik Tarihi İlhan Mimaroğlu – Müzik Tarihi Evin İlyasoğlu – Zaman İçinde Müzik Cavidan Selanik – Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni |
| 10 | Caz Müziği, Caz ile Klasik Müziğin Evliliği On iki Ses Müziği ve diziler | Kurt Sachs – Müzik Tarihi İlhan Mimaroğlu – Müzik Tarihi Evin İlyasoğlu – Zaman İçinde Müzik Cavidan Selanik – Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni |
| 11 | Yeni Klasikçilik, Rus Baleleri ve ilkelcilik | Kurt Sachs – Müzik Tarihi İlhan Mimaroğlu – Müzik Tarihi Evin İlyasoğlu – Zaman İçinde Müzik Cavidan Selanik – Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni |
| 12 | Toplum Politika ve Müzik | Kurt Sachs – Müzik Tarihi İlhan Mimaroğlu – Müzik Tarihi Evin İlyasoğlu – Zaman İçinde Müzik Cavidan Selanik – Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni |
| 13 | Türkiye’de Batı Müziğinde Türk Etkilleri | |
| 14 | Günümüz Türkiyesi´nde müzik | Kurt Sachs – Müzik Tarihi İlhan Mimaroğlu – Müzik Tarihi Evin İlyasoğlu – Zaman İçinde Müzik Cavidan Selanik – Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Evin İlyasoğlu, Zaman İçinde Müzik, İlke Boran, Kıvılcım Yıldız Şenürkmez, Kültürel Tarih Işığında Çoksesli Batı Müziği, Barbara Russano Hanning, Concise History of Wertern Music, Emel Çelebioğlu, Evrensel Müziğe Giriş |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Müziğin bir fenomen olarak insan hayatındaki yeri ve önemi dolayısıyla bin yıllar boyunca dünyanın çeşitli köşelerinde aldığı biçimler, geçirdiği değişme ve gelişmelere ilişkin müzikte Doğu ve Batı modellemelerinin anlaşılmasını sağlar |
| 2 | Bu bağlamda, tarih, edebiyat, felsefe, siyaset gibi alanların müzik tarihinin anlaşılması ve yorumlanması bakımından kazandırdığı perspektifin fark eder |
| 3 | Dünya müzikleri ve çeşitlilikleri konusunda fikir sahibi olur |
| 4 | Doğu ve Batı modernleşmesi ve etkileşim süreci konusunda kendini geliştirir |
| 5 | Türkiye ‘de çoksesli müzik ve bu sahada yapılan çalışmalar hakkında fikir sahibi olur |
| 6 | Müzik tekniği ve teknolojik kullanımın gerekliliğini anlayabilir ve sentezler |
| 7 | Müzikte doğu ve Batı modellemesinin sentezini yapar. |
| 8 | Türkiyede çokseslilik bilincini kavrar. |
| 9 | Avrupa müziğine yöneliş ve bunun getirileri bilincine varır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||