Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | EEM 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | Tasarım Çalışması, 1.8 kümülatif ortalama |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURHAN BARAKLI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ERTAN YANIKOĞLU, Prof.Dr. MEHMET ALİ YALÇIN, Prof.Dr. UĞUR ARİFOĞLU, Prof.Dr. AYHAN ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA TURAN, Arş.Gör.Dr. BANU ERGİNÖZ, Prof.Dr. CENK YAVUZ, Dr.Öğr.Üyesi BAHA KANBEROĞLU, Dr.Öğr.Üyesi ÖZHAN ÖZKAN, Prof.Dr. MEHMET BAYRAK, Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER, Doç.Dr. GÖKÇEN ÇETİNEL, Dr.Öğr.Üyesi AHMET KÜÇÜKER, Dr.Öğr.Üyesi BURHAN BARAKLI, Prof.Dr. YILMAZ UYAROĞLU, Prof.Dr. AŞKIN DEMİRKOL, Dr.Öğr.Üyesi TÜRKER FEDAİ ÇAVUŞ, Prof.Dr. MEHMET RECEP BOZKURT, Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ, Dr.Öğr.Üyesi NÜKHET SAZAK, Prof.Dr. İRFAN YAZICI, Doç.Dr. SELÇUK EMİROĞLU, Dr.Öğr.Üyesi TALHA ENES GÜMÜŞ, Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR, Doç.Dr. CEYDA AKSOY TIRMIKÇI, Doç.Dr. MUHAMMET HİLMİ NİŞANCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bilgi, beceri ve yöntemleri kullanarak problemi açıkça tanımlayabilmeleri, Karmaşık Mühendislik sistemde karşılaşılan ve karşılaşılması muhtemel olan bir problemi incelemeleri, karmaşık problemin çözümü için gerekli yeni bilgi ve yöntemler öğrenmeleri, problemi ekonomi, çevre, etik vb kısıtlarını kullanarak çözüm getirebilmeleri, çalışmalardan elde edilen sayısal sonuçları, kıyaslamaları ve analizleri gerçekleştirmeleri, gerçekleştirilen çözümün yaşama uygulanması ve elde edilen sonuçların raporlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bitirme danışmanı eşliğinde, belirlenen konu üzerinde amaçları gerçekleştirebilecek çalışmanın hazırlanmasıdır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırılması | Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Planlama becerisi kazandırılması | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Uygulama becerisi kazandırılması | Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Problem çözme becerisi kazandırılması | ||
5 | Değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırılması |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırılması | |||||||||||
2 | Planlama becerisi kazandırılması | |||||||||||
3 | Uygulama becerisi kazandırılması | |||||||||||
4 | Problem çözme becerisi kazandırılması | |||||||||||
5 | Değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
2. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 14 | 224 |
Toplam İş Yükü | 265 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |