Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makine Mühendisliği Tasarımı | MKM 405 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makine tasarımının mühendislikteki önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
2 | Bir işlevi yerine getirecek bir makine ve/veya sistem için tasarım giriş parametrelerini belirler | Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Farklı derslerde edinilen bilgileri kullanarak belirli bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlar | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Takım çalışması yapabilir ve aktif katılım becerisi kazanır | Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
5 | Proje hazırlar | Benzetim, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Proje raporu yazar | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
7 | Sözlü ve görsel sunu yapar | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
8 | Yenilikçi ve farklı düşünür | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
9 | Bilgisayar destekli tasarım ve modelleme yapar | Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
10 | Proje planlar ve zamanlar | Benzetim, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
11 | Maliyet analizi yapar ve alternatif tasarımları karşılaştırır | Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makine tasarımının esasları | |
2 | Makine tasarımının esasları | |
3 | Kavram geliştirme ve inovasyon | |
4 | Tasarım giriş parametrelerinin belirlenmesi | |
5 | Tasarımda kullanılacak temel bilgilerin gözden geçirilmesi | |
6 | Tasarımda kullanılacak temel bilgilerin gözden geçirilmesi | |
7 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
8 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
9 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
10 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
11 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
12 | Maliyet (ekonomik) analizin yapılması | |
13 | Proje son raporunun hazırlanması | |
14 | Projenin sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Genel olarak mühendislik kitapları, |
Ders Kaynakları | [1] Çeşitli web siteleri (örneğin http://www.eng.fsu.edu/ME_senior_design/) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Makine tasarımının mühendislikteki önemini kavrar | |||||||||||
2 | Bir işlevi yerine getirecek bir makine ve/veya sistem için tasarım giriş parametrelerini belirler | |||||||||||
3 | Farklı derslerde edinilen bilgileri kullanarak belirli bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlar | |||||||||||
4 | Takım çalışması yapabilir ve aktif katılım becerisi kazanır | |||||||||||
5 | Proje hazırlar | |||||||||||
6 | Proje raporu yazar | |||||||||||
7 | Sözlü ve görsel sunu yapar | |||||||||||
8 | Yenilikçi ve farklı düşünür | |||||||||||
9 | Bilgisayar destekli tasarım ve modelleme yapar | |||||||||||
10 | Proje planlar ve zamanlar | |||||||||||
11 | Maliyet analizi yapar ve alternatif tasarımları karşılaştırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Proje / Tasarım | 1 | 45 | 45 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |