Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli İmalat | MKM 438 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | İmal usulleri, Malzeme, Makine elemanları derslerinden başarılı olmak zorunlu, Makine Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları dersi tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Makine Mühendisliği Öğrencilerinin, bilgisayar destekli imalatta kullanılan yazılım,yöntem ve araçlar hakkında gerekli bilgi ve beceriyi elde etmeleri |
Dersin İçeriği | Bilgisayarlar, CNC tezgahlar, G ve M kodları ve Bilg. Dest. İml. Yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli imalat Donanımlarını bilirler | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Katı modelleme- imalat işlemi akışını tanımlayabilir. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
3 | Bilgisayar Destekli İmalat Yazılımı Kullanabilir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | CNC Kontrollü Tezgahlara Giriş | |
2 | CNC Tornada Alın İşleme Yöntemi İle Talaş Kaldırma (Yazılım) | |
3 | CNC Tornada Profil İşleme | |
4 | CNC Tornada Delik Açma ve İç Yüzey İşleme Yöntemi İle Talaş Kaldırma (Yazılım) | |
5 | CNC Tornada Diş Açma | |
6 | CNC Frezede Alın İşleme Yöntemi İle Talaş Kaldırma (Yazılım) | |
7 | CNC Frezede Kaba İşleme Yöntemi İle Talaş Kaldırma (Yazılım) | |
8 | CNC Frezede Finish İşleme Yöntemi İle Talaş Kaldırma (Yazılım) | |
9 | CNC Frezede Post Processing (Yazılım) ve Uygulama I (Tezgah) | |
10 | CNC Frezede Yüzey İşleme Yöntemi İle Talaş Kaldırma (Yazılım) | |
11 | CNC Frezede Delik Delme ve Diş Açma Yöntemi İle Talaş Kaldırma (Yazılım) | |
12 | CNC Freze uygulaması II (Tezgah) | |
13 | Proses Planlama: Kesme kalıbı tasarım ve imalatı uygulaması (Bilgisayar Yazılımı) | |
14 | CNC Freze uygulaması III (Tezgah) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ümit KOCABIÇAK, "Bilgisayar Bütünleşik İmalat Ders Notları", Sakarya Üniversitesi, 2004. |
Ders Kaynakları | 1. CIM technology : Fundamentals and applications / Russell Biekert, contributing authors David Berling 2. CIM Computer integrated manufacturing [towards the factory of the future] / August-Wilhelm Scheer 3. Principles of computer-integrated manufacturing / S. Kant Vajpayee |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli imalat Donanımlarını bilirler | |||||||||||
2 | Katı modelleme- imalat işlemi akışını tanımlayabilir. | |||||||||||
3 | Bilgisayar Destekli İmalat Yazılımı Kullanabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |