Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Lojistik Yönetimi | ISL 465 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAMET GÜNER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SAMET GÜNER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencileri nitelikli işgücüne ihtiyaç duyan lojistik sektörüne hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, lojistik hizmetlerinin ve tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimini incelemektedir. Fiziksel dağıtım ve lojistiğe giriş, lojistik sistemleri, ürün ve lojistik, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, ambalajlama ve elleçleme, trafik yönetimi, envanter yönetimi prensipleri, dağıtım merkezleri ve ambarlama, lojistik maliyet analizleri ve tradeoff, bilgi teknolojileri ve elektronik lojistik, dış kaynak kullanımı ve üçüncü parti lojistik, tedarikçi seçimi ve geliştirilmesi, talep yönetimi, hızlı tepki, satıcı bazlı envanter yönetimi, lojistik opsiyonları, stratejik işbirlikleri ve performans ölçümü üzerinde durulan başlıca konulardır. Ayrıca, satın alma, malzeme yönetimi ve çok firmalı lojistik planlama konuları üzerinde de durulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lojistik sektöründe mevcut lojistik uygulamaların analizini yapabilir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Değişen ve gelişen çevre koşullarının lojistik sektörü ile nasıl bir etkileşim halinde bulunduğuna yönelik kavrayışlarının arttırır. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | İşletmelere rekabet avantajı kazandırabilmek için gerekli lojistik ilkelere ilişkin yol, yöntem ve araçlara ilişkin detaylı bilgi elde eder. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | İşletmelerde lojistik entegrasyonu, temel yetenek haline getirebilmek için gerekli kavramsal çerçeveyi öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lojistiğin esasları | |
2 | Temel lojistik aktiviteleri | |
3 | Tedarik zinciri yönetimi | |
4 | Taşımacılık ve intermodal taşımacılık | |
5 | Depolama ve depo yeri seçimi | |
6 | Envanter yönetimi | |
7 | Küresel tedarik zinciri yönetimi | |
8 | Uluslararası TZY: Örnek Olay ve Uygulamalar | |
9 | Küresel lojistik coğrafyası | |
10 | Küresel Lojistik sektörü ve Türkiye | |
11 | Tedarik zinciri tasarımı ve dağıtım kanalı stratejileri | |
12 | Tedarik zinciri bilişim sistemleri | |
13 | Tersine lojistik ve çevreci lojistik | |
14 | Satın alma yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Samet Güner Ders Notları ve Slaytları (PDF Şeklinde) |
Ders Kaynakları | Paul R. Murphy, A. Michael Kaermeyer, Güncel Lojistik, Nobel Yayınevi Douglas Long, Uluslararası Lojistik: Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 120 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |