| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Excel ve Access İle Muhasebe Uygulamaları | ISL 362 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZÜLKÜF ÇEVİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Şirketlerde bir çok yönüyle kullanılan MS araçlarından biri olan Excel'in yoğun veri analizlerinde Gelişmiş Excel formüllerinin ve özelliklerinin kullanımına yönelik bilgiler verilmesi amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Excel ile Karar Verme; Mali fonksiyonların uygulamaları (Amortisman tablosu, FV, NPV, IRR, vb.); Veri Tabloları, Hedef Arama, Senaryolar kullanan modellerde duyarlılık (“What-if”) analizi; Excel'de bir model oluşturma (Bütçe Modeli vaka çalışması); Karar vermeye yardımcı olması için Excel'i kullanma Alternatif senaryolar oluşturma En iyi çözümü belirlemek için Excel Çözücü kullanarak daha fazla kar veya daha az maliyet Dış Veri araçlarının kullanımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | New Perspectives Microsoft Office 365 & Excel 2019 Comprehensive by Patrick Carey |
| Ders Kaynakları | New Perspectives Microsoft Office 365 & Excel 2019 Comprehensive by Patrick Carey |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 90 |
| 1. Ödev | 4 |
| 1. Sözlü Sınav | 3 |
| 2. Sözlü Sınav | 3 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|