Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üretim Yönetimi ISL 307 5 4 + 0 4 7
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MURAT AYANOĞLU, Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN,
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere işletmeler için rekabette önemli fonksiyonlardan birisi olan üretimle ilgili stratejik, taktik ve operasyonel düzeyde kararlar almayı öğretmektir.
Dersin İçeriği Üretim ve üretim yönetimi kavramları, üretimle alakalı performans göstergeler,
üretim stratejileri, talep tahmin yöntemleri, kalite yönetimi, stok yönetimi, yalın üretim, kapasite yönetimi ve kuruluş yeri seçim
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üretim ve üretim yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
2 Verimlilik, etkinlik ve etkililik kavramlarını tanımlar ve aralarında ayrım yapar Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Yeni işyeri/fabrika kurulmak istendiğinde en uygun kuruluş yeri seçimi için değerlendirme yapar. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Tahmin yöntemlerini sıralar ve duruma göre en uygun tahmin yöntemini belirler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Etkili ve etkin bir iş yeri düzenleme kararlarının nasıl verileceğini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Üretim sürecinde kullanılacak kaynakların nasıl temin edilip kullanılacağına dair planlar yapar ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
7 Stoklarla ilgili genel kavramları tanımlar. stok maliyetlerini sınıflandırır. Stok kontrol modellerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Üretim İle Rekabet Etme Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
2 Üretim İle Rekabet Etme Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
3 Süreç Stratejisi Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
4 Tahmin Yöntemleri Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
5 Tahmin Yöntemleri Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
6 Kuruluş Yeri Seçimi Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
7 Stok Yönetimi Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
8 Stok Yönetimi Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
9 ARASINAV
10 İş yeri Düzenleme Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
11 İş yeri Düzenleme Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
12 İş yeri Düzenleme Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
13 Kapasite Yönetimi Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
14 Kapasite Yönetimi/Bekleme Hatları Ayanoğlu (2006), Krajewski vd. (2013)
Kaynaklar
Ders Notu Ayanoğlu, Murat, (2006), Üretim Yönetimi Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya,
Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013), Üretim Yönetimi Süreçler ve Tedarik Zincirleri, Çev. Ed.Sema Birgün, Nobel Baım Yayım.
Ders Kaynakları Kobu Bülent, Üretim Yönetimi, Beta Kitabevi, İstanbul, 2009
Goldratt, Eliyahu (Çeviri:Ayşe Bilge Dicleli) (1984-1992-2004)AMAÇ:Sürekli İyileştirme Süreci, Optimist yayınevi, İş Romanları Yayın No: 125
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 16 16
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 174
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,96
Dersin AKTS Kredisi 7