Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kuran Kültürü | SAU 158 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kur´ân´ı genel özellikleriyle tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Vahyin mahiyeti, biçimleri ve ilişkili olduğu tarafları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Kur´ân´ın manası, tanımı, nüzûlü, isimleri ve bölümlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Kur´ân´ın metinleşme sürecini, okunuşunu ve yedi harf meselesini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Tefsir, tevil, terceme ve meal kavramlarını ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Kur´ân Tarihi´nin kavram, konu ve kaynaklarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kur'ân ne demektir? Kur´ân´la hadis ve hadis-i kudsi arasındaki farklar nelerdir? | |
2 | Kur´ân´la ilgili kavramlar Ayet, Sûre, Cüz, Mushaf vb. | |
3 | Vahyin mahiyeti, başlangıcı ve çeşitleri; Vahiy-Peygamber ilişkisi, vahyin tedriciliği | |
4 | Günümüze kadar Kur´ân´ın tam ve eksiksiz gelmesi | |
5 | Kur´ân´ın Kitap Haline Getirilme Keyfiyeti ve Çoğaltılması | |
6 | Mekkî-Medenî Sûreler ve Sebeb-i nüzûl | |
7 | Mukattaa Harfleri ve Kur´ân Kıssaları | |
8 | Kur´ân´ın Mucizevi Yönleri | |
9 | Kur´ân´da Çelişkili Görünen Âyetlerin Yorumu | |
10 | Kur´ân´ın Muhtevası | |
11 | Kur´ân´ın Ana Konuları | |
12 | Kur´ân´ın İlahi Kelam Olmasının İspatı | |
13 | Kur´ân´ın Tefsirine İhtiyaç Var mıdır? Kur´ân´ın Anlaşılması Noktasında Kur´an Meâlleri | |
14 | Kur´ân´ın Faziletleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Paçacı, Mehmet, Kur´ân´a Giriş, İSAM yay., İstanbul, 2010. |
Ders Kaynakları | Sülün, Murat, Kur'an Kılavuzu |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kur´ân´ı genel özellikleriyle tanır. |
2 | Vahyin mahiyeti, biçimleri ve ilişkili olduğu tarafları açıklar. |
3 | Kur´ân´ın manası, tanımı, nüzûlü, isimleri ve bölümlerini kavrar. |
4 | Kur´ân´ın metinleşme sürecini, okunuşunu ve yedi harf meselesini değerlendirir. |
5 | Tefsir, tevil, terceme ve meal kavramlarını ayırt eder |
6 | Kur´ân Tarihi´nin kavram, konu ve kaynaklarını ifade eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |