| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Din Eğitimi Politikaları | SAU 154 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Din politikalarını bilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Din eğitimi ile toplum etkileşimini bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 3 | Din eğitimi ile politika arasındaki ilişkileri analiz eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 4 | Din eğitimi politikalarına etki eden unsurları bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 5 | Din eğitiminin gerekliliğini kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 6 | Din eğitimi ve din politikalarının oluşum sürecini bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 7 | |||
| 8 | |||
| 9 | |||
| 10 | |||
| 11 | |||
| 12 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkiye´de din politikaları | |
| 2 | Eğitim toplum etkileşimi | |
| 3 | Din devlet ilişkileri ve din politikaları | |
| 4 | Din eğitimine olan ihtiyaç | |
| 5 | Avrupa birliği raporları ve din eğitimi | |
| 6 | Avrupa ülkelerinde din eğitimi politikaları | |
| 7 | Örgün din eğitimi politikaları | |
| 8 | Din eğitimi politikaları, alevilik | |
| 9 | Seçmeli din dersleri | |
| 10 | Zorunlu din derlseri | |
| 11 | Yaygın din eğitimi politikaları | |
| 12 | Diyanet İşleri Başkanlığı ve Din Eğitimi | |
| 13 | Din Eğitimi politikaları ve dini gruplar | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kemal İnal, Din Politikaları ve Eğitime Etkileri, Dem Dergi, Yıl 1 Sayı 2 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Din politikalarını bilir. |
| 2 | Din eğitimi ile toplum etkileşimini bilir. |
| 3 | Din eğitimi ile politika arasındaki ilişkileri analiz eder. |
| 4 | Din eğitimi politikalarına etki eden unsurları bilir. |
| 5 | Din eğitiminin gerekliliğini kavrar. |
| 6 | Din eğitimi ve din politikalarının oluşum sürecini bilir. |
| 7 | |
| 8 | |
| 9 | |
| 10 | |
| 11 | |
| 12 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||